شرط همکاری ایران با آمریکا علیه داعش

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که شخصیتی فراتر از آنچه در داخل کشور عنوان می‌شود بین مجامع بین المللی برای خود پیدا کرده است به خودی خود یک سفیر معتبر ایران است تا هر دیدار بین‌المللی را میزبانی کند. وی در این دیدار که گفته می‌شود در جهت تقویت همکاری‌ها برای تقابل با داعش صورت گرفته است به طرف اروپایی خود در ضمن تاکید بر تجارب ارزنده ایران از مبارزه با تروریسم، اعلام کرد: ایران از هر طرحی که باعث گسترش ثبات و امنیت در منطقه شود، حمایت می‌کند. وی افزود: البته معنای این تصمیم، پیروی از سیاست غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیست، بلکه جمهوری اسلامی بر اساس اصول ثابت خویش، این حمایت را سیاست مستقل، اسلامی و انسانی خویش می‌داند. هاشمی رفسنجانی همچنین درباره روند جاری مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: یک پرونده کاملا فنی و علمی را سیاسی کردند و الان که پس از مذاکرات فراوان، به نتایج اولیه نزدیک شده‌ایم، ناگهان شاهد گسترش تحریم‌ها از سوی آمریکا هستیم و اروپا نیز سکوت می‌کند، در حالی که لغو تحریم ها، بخشی از مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ بوده است.
 
ديدار با سفير دانمارك

دیروز آیت‌ا… اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار مارتین لیدگارد  وزیرخارجه دانمارک با اشاره به سوابق اقدامات تروریستی منافقین در به خاک و خون کشیدن مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و رفت و آمد و حمایت مجامع و مجالس کشورهای اروپایی از آنها گفت: انسان‌های آزاده چگونه می‌توانند ادعای غربی‌ها و به خصوص آمریکا را برای مقابله با تروریسم بپذیرند، در حالی که هنوز از تروریست‌های دیگر حمایت می‌کنند. آمریکا در سوریه به گروه تروریستی داعش کمک‌های مادی و تسلیحاتی می‌کرد و الان در عراق با آنها می‌جنگد تا سلاح‌های اهدایی خود را پس بگیرد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه دانمارک مبنی براینکه «در غرب تلقی بعضی‌ها مقابله اسلام با غرب است»، عنوان کرد: چنین عقیده‌ای نادرست و برخاسته از تحلیل‌های سطحی است. ابتدا باید عنوان کرد که گروه‌های تروریستی مثل داعش، مسلمان واقعی نیستند و برای بدنامی اسلام از آنها حمایت می‌شود. ضمن اینکه ایران پس از جنگ تحمیلی عراق که شرق، غرب و ارتجاع از صدام حمایت می‌کردند، ثابت کرد که به تعامل با دنیا می‌اندیشد و به آینده فکر می‌کند.

 جامعه جهانی باید نسبت به اقدامات وحشیگرانه این گروه برنامه جامعی داشته باشد، چون مسلح شدن آنان به سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، برای همگان خطرناک است. وی افزایش گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش را نتیجه سیاست‌های غلط و یک بام و دو هوای آمریکا در مناطقی از جهان دانست و اظهار کرد: در آغاز حمایت‌های آمریکا از القاعده و طالبان و ورود آنها به منطقه، هشدار داده بودیم که این منطقه باتلاق آنها خواهد شد و امروز می‌بینیم که گرفتار شده‌اند و در واقع نه امنیتی برای رفتن و نه توجیهی برای ماندن دارند. ناتو دنباله‌روی سیاست‌های غلط قدرت‌های جهانی است .

هدف اعلان شده غرب از اشغال افغانستان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بود که می‌بینیم هم گروه‌های تروریستی افزایش یافتند و هم مواد مخدر هشت برابر شد. در ادامه این دیدار نیز آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی طی مصاحبه‌ای با شبکه رادیو و تلوزیون دانمارک درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا درباره تقابل با داعش و تروریسم ‌گفت: اگر آمریکا از خود صداقت نشان دهد، می‌توان همکاری کرد ولی اگر بخواهد فریبکاری کند، نمی‌شود. ایران بیشتر از هر کشور دیگری قربانی تروریسم است و بیش از همه کشورها آمادگی داریم که علیه تروریسم کار کنیم. تجربه‌ای که ما در مبارزه با تروریسم داریم، هیچ کشوری ندارد. به گفته رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام، ما داعش را گوشه‌ای از کوه یخی می‌دانیم که در دریا شناور است و روز‌به‌روز بیشتر بالا می‌آید و در ناراحتی‌های مردمی از استکبار ریشه دارد که رنج کشیدند و این‌گونه دارند انتقام می‌گیرند. الان داعش بی‌رحم‌ترین گروه تروریستی است.

 به همین دلیل جوانانی را جذب می‌کنند که اسلام را در دنیا بدنام کردند. اسلام اصلا این‌گونه نیست. وی درباره تقابل همزمان ایران و آمریکا با داعش تاکید کرد: ما داریم کار خود را می‌کنیم ولی هر دو به یک نقطه می‌زنیم. قبلا در مبارزه با گروه زرقاوی هم چنین کار مشترکی داشتیم ولی در سوریه ما با همین گروهک داعش می‌جنگیدیم، در حالی که آمریکا از اینها حمایت می‌کرد. ما داریم کار خود را می‌کنیم و امیدواریم آمریکا و دیگر کشورها هم کمک کنند تا شرّ این گروه تروریستی از سر مردم عراق و سوریه و مسلمانان منطقه کم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا