مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران

مسئولان ارشاد تاب و تحمل صدای نقادانه را ندارند

به گزارش بصیر، شکرالله رضازاده با بیان اینکه هر عمل یا اقدامی در خصوص برخورد با رسانه ها باید منطبق بر قانون انجام شود، اظهار داشت: در صورت تخلف پایگاه خبری، سایت یا فضای مجازی شنیداری یا دیداری، باید بر اساس قانون با آن برخورد شود و مستندات قانونی تخلف آن بیان شود.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی لازم به مدیران رسانه در زمان فیلترینگ سایت یا شبکه خبری که به آنها تعلق دارد، افزود: هرگز نباید بدون اطلاع اقدام به فیلترینگ شبکه اطلاع رسانی کرد و این اقدام سوال برانگیز است.

مدیرمسئول روزنامه حرف مازندران با بیان اینکه مسئولان ارشاد عقیده دارند که باید  فضای باز اطلاع رسانی وجود داشته باشد و مدعی نقد هم هستند، تصریح کرد: اما از طرفی دیگر تاب و تحمل صدای نقادانه را ندارند و این مسئله  قابل پذیرش نیست.

رضازاده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در ذات خود آزادی مشروع را دارد و مروج آن نیز هست، افزود: اگر در چارچوب انقلاب حرکت کنیم، باید همه حق بیان نظرات خود را در چارچوب اصول و ارزش های انقلاب اسلامی داشته باشند.

این فعال رسانه ای بیان داشت: از سویی مسئولان ارشاد مدعی آزادی بیان منتقدین هستند ولی از طرفی خودشان تحمل انتقاد را ندارند و از برخورد سلبی استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید  به این مسئله توجه داشت که سخن و عمل درباره موضوعی یکسان باشد.

این فعال رسانه ای با اشاره به سخنان محترمانه و مشفقانه آیت الله مکارم شیرازی درباره لزوم استفاده مناسب از فضای مجازی و دستگاه های پیشرفته تلفن همراه گفت: کسانی که اقدام به فیلتر رسانه ای می کنند، چگونه صدای نقادانه این عالم بزرگ را بر نمی تابند و مخالف جریان اطلاع رسانی می دانند.

این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: سخنان مسئولان ارشاد دلالت بر این باور دارد که فضای باز انتقاد باید وجود داشته باشد ولی پایگاه مجازی که نقد دلسوزانه این عالم بزرگ را نقل می کند، فیلتر می کنند.

وی به مسئولان دولتی و ارشاد توصیه کرد که سخنان و عمل آنها یکی باشد و دوگانگی در رفتار و اعمال نداشته باشند، چون با توجه به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ قرار داریم، تعهد و مسئولیت وزارت فرهنگ بیشتر اهمیت می یابد.

رضازاده تاکید کرد: لازم است، وزارت فرهنگ و ارشاد در گام نخست بر اساس قانون عمل کند و در صورت اقدام به فیلتر شبکه یا سایت مجازی ابتدا اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

وی وجود نقادان دلسوز را به عنوان فرصتی برای پیشبرد اهداف دولت تعریف و تصریح کرد: نباید به این نقادان به عنوان تهدید نگریسته شود.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه دوست‌داران عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی باید درباره نوع برخورد با رسانه ها دارای حساسیت مناسب و لازم باشند، ابراز داشت: این برخوردها باید با دقت بررسی شود تا بر اساس قانون صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا