اختصاصی/ هر دست که دادی از آن دست گرفتی

حاج بصیر خواهی دید مردم با نام تو چطور عشق بازی می کنند

بصیر/ ابوالقاسم فرجی

شهیدان با تکبیر ایمان در محراب جبهه به نماز عشق ایستادند و قنوت قربتشان به سلام شهادت متصل شد و اسماعیل گونه در قربانگاه حق فدای قرآن شدند و به عاشورائیان پیوستند.

با وجود آنکه بیش از دو دهه از دفاع عزتمندانه رزمندگان اسلام در برابر سربازان متجاوز شیطان بزرگ می گذرد اما به لطف خدا این سرزمین همچنان معطر به عطر شهید و شهادت است و فریدونکناری ها افتخار دارند امسال بیست و هفتمین سرلشکر شهید حاج حسین بصیر و ۳۵۰ آلاله سرخ را با حضور پرشور و شعور مردم ولایی خطه مبارک برگزار نمایند.

امروز امنیت، آسایش و اقتدار را مدیون شهدا و خون شهدا هستیم و کم توجهی به شهدا از سوی مسئولان و مردم پذیرفتنی نیست، مقام عظمای ولایت فرمودند (امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از خود شهادت نیست) در این مراسم با شکوه که خانواده معظم شهدا میزبان اصلی آن بودند حضور مسئولان شهری و استانی می تواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

اما بگذارید کمی هم از خصائص حاج بصیر و حاج بصیر ها بگوئیم.

حاج بصیر به ندرت لباس فرم سپاه را می پوشید و اکثر زمان ها لباس خاکی بسیجیان را بر تن داشت و آن لباس را نیز دوست می داشت و به آن افتخار می کرد و از خدا می خواست همین لباس کفنش شود.

حاج بصیر تو سردار بودی اما با لباس خاکی تا تو را نشناسند، حاج بصیر تو امیر بودی اما مخفیانه به شهر و برای مرخصی می آمدی و می گفتی(با دیدن خانواده شهدا شرمنده می شوم)، وقتی اصغرت به شهادت رسیدخدا را شکر کردی، گفتی دیگر ….نمی شنوم.

حاج بصیر امروز بعد از گذشت بیست و هفت سال خواهی دید که چگونه مردم قدرشناس و نیروهای تحت امرت در هر شرایط جوی و هرکس سخنران و یا مداح باشد در مجلس بی ریای تو شرکت می کند.

حاج بصیر خواهی دید مردم با نام تو عشق بازی می کنند و نیروهای تحت امرت چطور حق مطلب را ادا می کنند، مگر چند حاج بصیر در کشور داریم؟ مظلومیت حاج بصیر آنست که در شهر کوچک فریدونکنار به دنیا آمد، یادمان نرود مازندران را  حاج بصیرش می شناسند، اگر آنهایی که همانند ما ساعتی در مناطق مناطق پارکاب حاج بصیر می بودند امروز پا برهنه در مجلس حاجی و شهدا وارد می شدند، از مردم خطه مبارک، خانواده معظم شهدا، یادگاران جنگ و ستاد یادواره باید جانانه تشکر کرد که زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند و زبان قاصر است از این همه زحمت که کشیده می شود.

شهدا صادقانه ایستادند، مردانه جنگیدند، عاشقانه شهید شند و مظلومانه از خاطر برخی ها می روند.

بیائیم زمانیکه عکس شهدا را می بینیم عکس شهدا عمل نکنیم.

 

نام و یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا