توزیع کارت آزمون های ارشد و دکتری پولی

به گزارش بصیر،  کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش در کارشناسی ارشد مجازی ویژه شاغلین و پذیرش در پردیس های خودگردان دانشگاه ها و همچنین آزمون پذیرش در مقطع دکتری پردیس های خودگردان بر روی سایت سنجش قرار دارد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت پرینت آن را تهیه کنند.

آزمون کارشناسی ارشد پردیس های خودگردان در تمامی استان ها به جز استان مازندران در مرکز استان برگزار می شود. در مازندران آزمون در شهر بابلسر برگزار خواهد شد.

در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش مجازی ویژه شاغلین و پذیرش پردیس خودگردان ۲۱ هزار و ۳۳۹ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۷ هزار و ۹۱۶ نفر معادل ۳۷٫۱۰ درصد زن و ۱۳ هزار و ۴۲۳ نفر معادل ۶۲٫۹۰ درصد مرد هستند.

ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۱ هزار و ۵۱۳ نفر است.

آزمون دکتری پردیس های خودگردان در ۷ گروه و ۱۴۴ کد رشته امتحانی برگزار می شود که شامل ۳۶ کدرشته در علوم انسانی، ۲۹ کد رشته در علوم پایه، ۳۱ کد رشته در فنی و مهندسی، ۳۰ کد رشته کشاورزی، ۳ کد رشته هنر، ۹ کد رشته دامپزشکی و ۶ کدرشته زبان است.

داوطلبان در این آزمون باید به کلیه سئوالات تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان عمومی پاسخ دهند. ضرایب مجموع دروس تخصصی ۴ و ضرایب استعداد تحصیلی و زبان هر کدام یک است. فقط در رشته زبان و ادبیات عرب درس زبان، زبان عربی خواهد بود.

در این آزمون ۲۴ هزار و ۸۸ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۸ هزار و ۹۰ نفر معادل ۳۳٫۵۹ درصد زن و ۱۵ هزار و ۹۹۸ نفر معادل ۶۶٫۴۱ درصد مرد هستند. ظرفیت پذیرش در این دوره یک هزار و ۵۶۱ نفر است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا