آمریکا درخصوص مبارزه با داعش باید با سپاه ایران همکاری کند

به گزارش بصیر،  “داگلاس اولیوانت” مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا  در مصاحبه ای در صفحه اجتماعی خود با خبرنگار بین المللی تیتر۱ در مورد گروهک داعش و مبارزه با آن چنین می گوید:

  “داگلاس اولیوانت” امروز پنجشنبه (۲۰ شهریور، ۱۱ سپتامبر) در مصاحبه با تیتر۱ تاکید کرد: «همانطور که دیروز در جلسه ای علنی به دولت آمریکا این پیشنها را ارائه کردم، امروز نیز در این مصاحبه بر اهمیت این همکاری تاکید می کنم. آمریکا برای غلبه بر داعش و شکست انها بایستی با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران همکاری و از کمک انها استقبال کند.»

این مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد این گروه تروریستی تا به الان خصارات جانی و مالی بسیاری را به دنیا و مخصوصا مردم بی دفاع منطقه وارد کرده است و هم اکنون زمان قلع و قمع این گروهک تندرو رسیده است که این عملیات تنها با همکاری دولت آمریکا و سپاه پاسداران ایران ممکن است. این همکاری بایستی شامل همکاری اطلاعاتی، پشتیبانی هوایی و دیگر اقدامات نظامی باشد. این درحالی است که هر دو طرف تا قبل از این از این همکاری شانه خالی کرده بودند.

  “اولیوانت” در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت عراق برای مبارزه با داعش نیاز به همکاری با کشورها و گروههای خارجی دارد به تیتر۱ گفت : « فعالیت های ارتش عراق و پیشمرگه های کرد قابل ستایش است اما کافی نیست و حضور و همکاری آمریکا و سپاه ایران ضروری است.»

وی تصریح کرد: « آمریکا نبایستی به فکر از بین بردن شیعیان باشد.شیعیان ایران، شیعیان عراق و حتی حزب الله. بلکه خود شیعیان نیز در فکر مبارزه با داعش هستند. اما نکته ظریف اینجاست که بایستی مراقب بود که درگیری و مخالفت شیعه و سنی پیش نیاید که در این صورت دنیا وارد بازی سیاسی جدید و بزرگی خواهد شد.»

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا