از شعر خوانی رهبر فرزانه انقلاب تا پرس و جوی ایشان درباره کم کاری برخی بازیگران

اتفاقات جالبی بر اساس این دیدارها رقم خورد که خواندن بخشی از این حواشی خالی از لطف نیست.

رهبر انقلاب همه را به اسم می‌شناختند

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم سینمایی “قلاده‌های طلا” از جمله کارگردانانی بود که به دیدار رهبر انقلاب رفت.

وی درباره دیدارش با رهبر انقلاب، گفت: حضرت آقا همانند یک قرص ماه بودند و با صلابت و اقتدار می‌درخشیدند و یکی از نکته‌های جالب برای همه ما این بود که ایشان تمامی ما را به اسم می‌شناختند و با هر کدام از ما حال و احوال کردند و عنایت ایشان شامل حال ما شد.

زمانی که رهبر انقلاب جعفر دهقان را دیدند، فرمودند که او در سریال “اصحاب کهف” بازی کرده است.
 
خاطره جالب بازیگر کمدی
 
مهران رجبی بازیگر سریال “دردسرهای عظیم” خاطره‌ای جالب از دیدارش با رهبر انقلاب به زبان آورد.

وی در همین ارتباط گفت: من برای اولین بار بود که توانستم روی ماه مقام معظم رهبری را ببینم و صورت ایشان را ببوسم، در آنجا باید به نوبت می‌رفتیم و من هم انفرادی به حضور ایشان رفتم، ایشان بنده را که دیدند خندیدند که شاید به خاطر سابقه طنز من است، شعف را در چشم‌های ایشان دیدم که خیلی مسرور شدم.

ایشان در سخنانی کوتاه فرمودند :”بازی شما را دوست دارم و خیلی طبیعی بازی می‌کنید”، این جمله کامل ایشان بود و بنده هم آرزوی سلامتی برای ایشان کردم و گفتم: “خدا سایه شما را بالای سر من و امت حفظ کند.”
 
ناخدا خورشید در حضور رهبر انقلاب
 
داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که با نقش‌هایی چون “ناخدا خورشید” و “مالک اشتر” ماندگار شده درباره دیدارش با مقام معظم رهبری گفت: همه یک به یک به حضور ایشان می‌رفتند و به احوال‌پرسی و روبوسی می‌پرداختند و ایشان خیلی کوتاه از ما می‌پرسیدند که سلامت هستید؟ چه کار می‌کنید؟ اما از آقای جعفر دهقان پرسیدند یک مدتی کار نمی‌کردید؛ کجا بودید؟ که دهقان خیلی تعجب کرد و پس از خروج از اتاق گفت: عجب هوشی دارند آقا؟
 
کم کار نباشید

جهانبخش سلطانی بازیگر سریال‌هایی چون “مردان آنجلس” و “سرنخ” هم به شادابی، سلامتی و خوشرویی رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره کرد و گفت: ایشان هنرمندان حاضر در این جلسه را به اسم می‌شناختند و سفارش می‌کردند که در شاخه‌های هنری فعالیت کنید و کم کار نباشید و اگر کاری می‌خواهیم انجام دهیم برای رضای خدا باشد.
 
دیدار انرژی بخشی بود

علی پروین اسطوره قرمزهای پایتخت با اشاره به اینکه دیدار با رهبر معظم انقلاب بسیار عالی بود و انرژی بخش بود، گفت: انشاالله پس از بهبودی کامل ایشان شرایطی پیش بیاید تا بتوانم از نزدیک با ایشان دیدار داشته باشم.

دیدار کارگردان محمد رسول الله(ص) با رهبر انقلاب

مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی “محمد رسول الله(ص)” خطاب به مقام معظم رهبری گفت: بلا دور است. دعای خالق فیلم بچه‌های آسمان باعث شد که رهبر معظم انقلاب با خواندن شعری از پروین اعتصامی فضای دیدار را دلپذیرتر کنند: “هر بلایی کز تو آید رحمتی است‌ /‌ هر که را رنجی دهی آن راحتی است‌ /‌ زان به تاریکی‌گذاری بنده را ‌/‌ تا ببیند آن رخ تابنده را ‌/‌ تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند ‌/‌ تا که با مهر تو پیوندم زنند.”

صحبت‌های جالب رهبر انقلاب درباره پروین اعتصامی
 
رهبر انقلاب پس از اینکه شعری از پروین اعتصامی را خواندند، درباره شخصیت این شاعره فقید اینگونه اظهار داشتند: برخی عنوان شاعر نخود و لوبیا را برای او مطرح می‌کنند. برای این‌که فروغ فرخزاد را در برابر پروین بالا ببرند، می‌خواستند او را خرد کنند، حالا من نظر نامناسبی درباره فروغ ندارم، به نظرم می‌آید این آخری‌ها وضعش بد نبوده ان‌شاء‌الله، اما او را سر پروین اعتصامی می‌زدند، در حالی که رتبه شعری پروین بالاست.
 
تقدیر رهبر انقلاب از “فیض بوک” به زبان ترکی
 
رهبر انقلاب خطاب به ناصر فیض که اکنون مدیریت دفتر طنز حوزه هنری را بر عهده دارد، از کتاب فیض بوک وی به زبان ترکی تقدیر کردند.

گفتنی است؛ ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی، محمدرضا ورزی، مسعود ده‌نمکی، فرج‌الله سلحشور، جمال شورجه، سیروس مقدم، جواد عزتی، شهریار بحرانی، نرگس آبیار، فرهاد قائمیان، محمدحسین لطیفی، الهام چرخنده، حسین رضازاده، بهداد سلیمی، عباس جدیدی، علیرضا دبیر، حجت‌الاسلام محمد زمانی، مرتضی امیری اسفندقه، فاضل نظری و رضا امیرخانی از دیگر هنرمندان، ورزشکاران و شاعرانی بودند که با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر انقلاب از ایشان عیادت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا