ایران به اقدام نمایشی آمریکا علیه داعش نمی‌پیوندد

به گزارش بصیر،  یک مقام مسئول ایرانی امروز یکشنبه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هرچند به ضرورت مبارزه با تروریسم اعتقاد دارد، اما به اقدامات نمایشی آمریکا در مبارزه با تروریسم (و گروهک داعش) نخواهد پیوست.


شبکه خبری المیادین با اعلام این خبر به نقل از این مقام که نام وی را فاش نکرد، نوشت: این منبع مطلع ایرانی تصریح کرد که آمریکا از ابتدای بحران داعش در عراق، پیوسته در تلاش برای برقراری ارتباط با ایران بوده است تا از کمک ایران استفاده کند و در این راه تلاش زیادی کرد تا ایران را به همکاری با خود متقاعد کند.

این مقام بلندپایه ایرانی با ذکر اینکه «ایران جدیت خود در مبارزه با تروریسم را ثابت کرده و استفاده از خشونت برای رسیدن به اهداف معین را رد می‌کند» گفت: نمی‌توان چشم خود را بر کمک‌های سیل‌آسای آمریکا و متحدانش به تروریسم در سوریه بست.

این مقام مسئول از تماس‌های مکرر آمریکا برای تماس با ایران جهت متقاعد کردن تهران برای همکاری با آمریکا خبر داد و گفت که «واشنگتن با چندین سفیر و مسئول ایرانی تماس گرفته و خواستار همکاری ایران برای مبارزه با داعش شده است» و افزود: از زمان آغاز بحران داعش در عراق، آمریکا از طرق مختلف سعی کرده است با تهران تماس برقرار کند.

به گفته این مسئول ایرانی، کمک‌ها و مشاوره‌های ایران به تغییر وضعیت در عراق (پس از حمله داعش) از زمان آغاز بحران کمک کرده است و به گفته مقامات عراقی، ایران تنها کشوری است که در مبارزه با تروریسم به این کشور کمک کرده است… و عدم اعتماد ایران به ادعاهای آمریکا موضوعی دیرینه است زیرا آمریکا در مبارزه با تروریسم، دارای سیاست‌های دوگانه است.

 

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا