۸۰ درصد ازدواج‌ های مدرن شکست می خورد

سعید حسن‌ خانی در جلسه آگاه‌سازی سیاسی با موضوع سبک زندگی و فتنه اجتماعی که ظهر امروز در آمادگاه اصلی و عمومی شهرستان آبیک برای بانوان برگزار شد، اظهار کرد: حفظ نسل، معاش و اقتصاد خانواده، تربیت اجتماعی فرزندان و انتقال هویت از علل تشکیل خانواده است.

وی افزود: در جامعه پنج درصد از ازدواج‌های سنتی و ۸۰ درصد از ازدواج‌های مدرن و امروزی به طلاق منجر می‌شوند که یکی از علل آن توسعه ارتباطات است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در عصر دیجیتال منابع اطلاعاتی فراوانی در دسترس است، گفت: طبق بررسی‌های به دست آمده یکی از مهمترین راه‌های کسب دانش از طریق قدرت بینایی است که ۷۹ درصد را به خود اختصاص می‌دهد؛ امروز با حجم عظیمی از منابع اطلاعاتی مواجه هستیم که فرصت پردازش آن بسیار اندک است.
 
مدیر معاونت سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: شرایط امروز با ۳۰ سال گذشته متفاوت است چرا که در گذشته از رفتن فرزندان به محیط بیرون به دلیل متناسب نبودن شرایط اجتماع با سن فرزند جلوگیری می‌شد ولی امروزه حتی در محیط داخل خانه به دلیل دسترسی به منابع اطلاعاتی مختلف، برخی فرزندان بی‌بند و بار و بزهکار می‌شوند.
 
حسن‌خانی بیان کرد: به گفته برخی از دستگاه‌های فرهنگی، سن ارتباطات نامشروع از دوران راهنمایی آغاز می‌شود که مطلوب است خانواده‌ها در این دوران از فرزندان خود غافل نباشند و اوقات فراغت و نیازهای فرزندان خود را با فعالیت‌های گوناگون تأمین کنند.
 
وی افزود: دشمنان درصدد هستند شکوه و عظمت مسلمانان را از بین ببرند، حجاب بانوان را بردارند و به وسیله بی‌حجابی قرآن را کنار بگذارند و با زیرکی آن گونه که می‌خواهند آحاد جامعه اسلامی را منحرف کنند.
 
این مسئول گفت: دشمن قصد دارد دین اسلام را در میان مسلمانان تضعیف و مسلمانان را متفرق کند، با برنامه‌های کسالت‌آور جوانان را فریب دهد و فرهنگ دوست‌یابی را بین دختران و پسران ترویج دهد که تا حدی هم در این زمینه‌ها موفق شده‌ است.
 
معاون سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری افزود: مسلمانان باید با تقویت دینی و معنوی خود تلاش کنند تا به کمال و قرب الهی برسد و دشمنان را ناامید نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا