استادیوم قطریها برای جام جهانی + عکس

به تازگی کشور قطر ویدئویی منتشر کرده که در مورد استادیوم خیره کننده البیت (Al Bayt) تهیه شده است، استادیومی که قرار است در شهر الخور(Al Khor) و در سی مایلی شمال دوحه ساخته شود. این استادیوم ۶۰ هزار نفره، با الهام از چادرهای سیاه و سفیدی موسوم به بیت الصحرا که به صورت سنتی توسط مردمان چادر نشین این کشور استفاده می‌گردد، طراحی شده است. پیش بینی می‌شود ساخت این استادیوم که در راستای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور انجام شده، تا اواخر سال ۲۰۱۸ به پایان برسد.


علی رغم اتهامات مطرح شده پیرامون فساد و پرداخت رشوه توسط این کشور برای دریافت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ که در اوایل ماه ژوئن اعلام شد، کمیته عالی “Delivery & Legacy”، ویدئویی را منتشر کرده که در آن پیرامون این استادیوم که میزبانی بازی نیمه نهایی تورنمنت بین المللی سال ۲۰۲۲ را بر عهده خواهد داشت صحبت و به مصالح استفاده شده، تکنیک‌های خاص و طراحی ماژولار این سازه اشاره کرده است.


با به کار بردن جدیدترین مواد و مصالح و استفاده از تکنیک‌های نوین معماری، سازندگان این استادیوم موافقت کرده‌اند اصول مرتبط با دو درجه بندی مرتبط با استانداردهای زیست محیطی ساختمان‌های سبز یعنی* “LEED” که مخفف عبارت “Leadership in Energy and Environmental Design” و همچنین “GSAS” که مخفف عبارت “Global Sustainability Assessment System” را رعایت کرده و اقدامات مربوط به افزایش راندمان انرژی و نیز احیای مجدد انرژی را هم در استادیوم و هم در محدوده اطراف آن، در دستور کار خود قرار دهند.


همانگونه که گفتیم این ورزشگاه با ظرفیت ۶۰ هزار صندلی ساخته شده، اما در پایان مسابقات جام جهانی و برای کاستن از ظرفیت آن، صندلی‌های ردیف‌های فوقانی جدا خواهند شد که در نتیجه ظرفیت استادیوم به ۳۲.۰۰۰ صندلی کاهش می‌یابد، این صندلی‌های جدا شده را می‌توان به دیگر کشورها اهدا نمود. مراحل ساخت استادیوم البیت هم اکنون در حال انجام است، این درحالی است انتظار می‌رود کارهای مقدماتی و ساخت سه استادیوم دیگر نیز تا اواخر امسال آغاز شود. فیفا از کشوهای میزبان درخواست کرده حداقل هشت استادیوم را برای میزبانی جام آماده کنند، اما قطر تصمیم دارد هر ده استادیوم را بسازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا