تشکیل شاخه جدید «داعش» در الجزایر

بصیر، روزنامه«البلاد» امروز سه شنبه درباره گروه‌های تروریستی حاضر در «الجزایر» نوشت:الجزایر با گروهک تروریستی جدید روبرو شده که از گروه تروریستی «القاعده» بسیار خطرناک تر است.  این مسئله به گروهکی مربوط است که نام «سربازان خلافت در خاک الجزایر» نام دارند و از جدایی یکی از بزرگترین سرکرده‌های گروهک القاعده در تونس به نام « خالد ابو سلیمان» شکل گرفت. نام اصلی ابوسلیمان «قوری عبدالمالک» نام دارد. وی پیروی خود از «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی گروهک تکفیری داعش را اعلام کرد تا بدین ترتیب گروهک تازه‌ای شکل بگیرد که از یک سو از نظر جنگی، تجربه القاعده را دارد و از سوی دیگر اندیشه‌های تندرو داعش در آن دیده می‌شود.

به گزارش این روزنامه، گروهک تکفیری داعش تهدید کرده بود که به سوی کشورهای شمال آفریقا خواهد رفت و دولت موسوم به اسلامی را در آنجا تشکیل خواهد داد. پیش‌بینی می‌شد این گروهک، تونس را به عنوان پایتخت خود برگزیند ولی در یک غافلگیری، یک گروهک داعشی در الجزایر پدید آمد که عبدالمالک سرکردگی آن را بر عهده داشت. وی پس از آزادی در سال ۲۰۰۱ به گروه القاعده پیوست و از جمله کسانی بود که «عبدالمالک درکدال» سرکرده القاعده بسیار به وی اعتماد داشت؛ چرا که بسیای از حملات تروریستی را در ایالت «بومرداس» و مناطق مجاور آن انجام داد.

البلاد ادامه داد: ابوسلیمان پس از مدتی از القاعده جدا شد و با البغدادی اعلام بیعت کرد  و از پیدایش گروهک تروریستی سربازان خلافت در خاک الجزایر خبر داد. ابوسلیمان نیز تأکید کرد که القاعده از مسیر خود منحرف شده و داعش گروهی است که برای بیعت شایستگی بیشتری دارد.

به گزارش این روزنامه، این گروهک تروریستی پس از نشست مجلس شورای منطقه «الوسط» و برخی از هسته‌های گروه تروریستی القاعده در کشورهای عربی شمال آفریقا توافق کردند که گروهک تروریستی سربازان خلافت در خاک الجزایر تأسیس شود.

این مسئله در حالی اتفاق افتاده است که کشورهای غربی قصد دارند در لیبی مداخله نظامی کنند و به تونس نیز اعمال فشار می‌کنند تا در این عملیات شرکت کنند. در حالی که تونس از پذیرش این مسئله سرباز می زند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا