اختصاصی/ عضو انجمن کتابخانه عمومی فریدونکنار خواستار شد

ارتقای نیم درصد شهرداری به یک درصد/ سالن همایش بصیر به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، ابوالقاسم فرجی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: ما همواره بر روسای ادارات خرده می گیریم که چرا در این جلسه حاضر نمی شوند اما رئیس جلسه در سه نشست گذشته حضور ندارد.

وی با اشاره به اینکه سلاح تبلیغات از شمشیر نیز برنده تر است، تصریح کرد: در زمان جنگ جمعیت فریدونکنار بسیار کمتر از شهرهای همجوار بود اما از بسیاری از آنها به نسبت، اعزام و شهید بیشتری داشتیم که مهمترین علت آن تبلیغات بوده است و با پیام بزرگانی چون حاج بصیر، از یک روستا در یک اعزام تعداد زیادی از جوانان این خطه به جبهه می رفتند.

عضو انجمن کتابخانه عمومی فریدونکنار در ادامه با بیان اینکه می توانیم قبوض مالی را جهت کمک های مالی در جهت ترویج و احیای فرهنگ نهضت مطالعه مفید و کتابخوانی در دستور کار قرار دهیم، گفت: جذب اسپانسر و خیرین نیز بسیار مهم و ضروری است، خیرین خوبی در شهرستان فریدونکنار داریم اما به نبال آنها نمی رویم.

وی با اشاره به اینکه تقاضای نیم درصد مصوب مجلس در شهرداری را درخواست کنیم که به یک درصد تبدیل شود، اذعان داشت: این مبلغی را هم که شهرداری از گذشته به کتابخانه بدهی دارد حتی اگر به این نهاد پرداخت شود به راحتی هزینه می شود و کار خاص صورت نمی پذیرد.

فرجی سوق دادن کتابخانه به موقوفات را بسیار مهم و موثر دانست و عنوان داشت: موقوفات نیز عملکرد شما را نگاه می کند، یکی از راهای دیدن عملکرد نیز بیلان کاری می باشد، بیائید بیلان کاری کتابخانه را بنر کنید تا در دید عموم قرار بگیرد و هزینه های آن برای مردم مشخص شود.

وی همچنین به کم استفاده بودن سالن همایش کتابخانه شهید بصیر اشاره و اظهار داشت: برای احیای این سالن می توانید آنرا به بخش خصوصی اجاره دهید و با تفاهم نامه ای که فی مابین نوشته می شود برای چند جلسه آنرا برای استفاده ادارات رایگان در اختیار بگیرید.

 

عضو انجمن کتابخانه عمومی فریدونکنار در پایان گفت: خیر را به کتابخانه آوردیم و نزدیک به ۷۰۰ نفر را به عضویت کتابخانه در آوردیم، نه تنها نتوانستیم اعضا را در این نهاد حفظ کنیم آن خیر را نیز از دست دادیم و حتی با یک بنر نیز از وی تشکر نکردیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا