تلاش برای صفر کردن سهم راه در تصادفات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، داوود کشاورزیان در جلسه‌ای که صبح امروز با عنوان ایمن سازی جاده ها در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث تصادفات جاده ای عوامل متعددی دخیل است و فقط ایمن نبودن جاده ها باعث بروز تصادف نمی شود.

 

وی افزود: همچنین شاخص تصادف ملاکی برای ارتقای جاده نیست بلکه، ملاک، تردد در جاده هاست که اگر به آستانه ۷۰ درصد برسد باید برای ارتقای آن برنامه ریزی کرد.

 

معاون وزیر راه عنوان کرد: وظیفه اصلی راهداری نگهداری و ارتقای ایمنی راهها و بعد انجام کارهای سازه ای نظیر روکش جاده ها است.

 

کشاورزیان عنوان کرد: تلاش اداره راهسازی این است که سهم راه را در تصادفات جاده‌ای به حداقل برساند و با شناسایی عوامل حادثه ساز در مسیر راهها این کار ممکن خواهد بود.

 

معاون وزیر راه تصریح کرد: از جمله اقداماتی که توسط این اداره انجام می شود، ایمن سازی تقاطع ناامن، خط کشی خیابان‌ها مخصوصا در فصول پاییز و زمستان، شناسایی و آشکارسازی نقاط حادثه خیز، تابلوهای هشدار دهنده در مسیر راهها، تعریض جاده های فرعی با عرض کم و … است.

 

کشاورزیان در ادامه عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد که در سطح خرد سهم اصلی تصادفات بر اثر خطای انسانی است که با دقت رانندگان و آموزش های لازم می تواند کاهش پیدا کند و در سطح کلان ارتقای ایمنی راه ها و ایمنی خودروها می تواند از آمار تصادفات جاده‌ای و پیامدهای آن بکاهد.

 

وی با اشاره به این نکته که در جاده‌های کشور ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف وجود دارد، اظهار کرد: نقش اصلی در ایمنی راهها را پلیس ایفا می کند که حضور پررنگ پلیس و همچنین تقویت نیروها می تواند در این زمینه موثر باشد.

 

کشاورزیان بیان کرد: در هر مکانی که نیاز به ساخت مجتمع های بین راهی احساس شود از مسئولان و دستگاه‌های درگیر درخواست می شود تا این مکان‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در محورهایی که پتانسیل حضور بخش خصوصی ضعیف است، آمادگی خود را جهت ایفای نقش بیشتر در زمینه های مربوطه اعلام می کنیم.

 

وی در پایان اظهارات خود یادآور شد: دستگاههای مربوطه نظیر سازمان امداد و نجات، اورژانس ها، اداره راه و شهرسازی و… تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا شاهد کاهش بیش از پیش تصادفات جاده‌ای باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا