شرکای دزد و رفقای قافله

بصیر، نمایش جدید شیطان بزرگ با نام «ائتلاف علیه داعش» با دو مشکل اساسی مواجه است:

 ۱- افکار جهانی آن را باور نکرده، زیرا کاملاً مشکوک است و پیشینه ائتلاف‌های شکست‌خورده گذشته آمریکا با کشورها را به همراه دارد که نتایج آن‌ها برای جامعه بشری و مردم کشورهایی که در آن ائتلاف‌ها با آمریکا شریک بودند، بسیار خسارت‌بار بود و در نهایت هم بدون هرگونه دستاوردی به پایان رسید و درباره خسارت‌هایش هم کسی پاسخگو نبود.

این ناباوری در پرسش خبرنگاران از جان‌کری – در روز دوشنبه(دیروز) در حاشیه نشست پاریس که درباره همین ائتلاف برگزار شد – در رابطه با نقش ریاض در شکل‌گیری گروهک داعش و پاسخ وی به آن، بیشتر نمودار شد.

کری در پاسخ گفت: «بدون شک پرداختن به گذشته هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. اینجا باید در جبهه‌ای متحد رو به جلو گام برداریم و همه با هم کار و فعالیت کنند.» از قضا یکی از جاهایی که تأمل در گذشته باعث حل مسئله می‌شود، همین جا است.

چرا که مردم دنیا به این مهم که کری تلاش کرد آن را پاک کند رسیده‌اند، اینکه بسیاری از کشورهای حاضر در ائتلاف «شریک دزد و رفیق قافله‌اند.»

۲- مسئله ایران که حضور و عدم حضورش در این ائتلاف معنا و پیام کاملاً ویژه‌ای دارد. اهمیت ایران در این قضیه آنقدر برجسته و تأثیرگذار است که مقامات آمریکا ابتدا متکبرانه ادعا می‌کنند با حضور ایران در این ائتلاف مخالفند و پس از فهم بی‌ارزش شدن ائتلاف در نبود ایران، ذلیلانه با فرافکنی اعلام کردند این خواسته آمریکا نبود و آمریکا با فشار عربستان و امارات به این تصمیم رسید.

بیانات کوتاه دیروز رهبر انقلاب تیر خلاصی بر بازی نمایشی شیطان بزرگ در قضیه ائتلاف علیه داعش بود آنجا که فرمود: «اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته‌جمعی مأیوس می‌شود، مایه افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.» ادعای متکبرانه عدم دعوت از ایران زمانی در هم شکست که خود کری به درخواست‌های مکرر آمریکا از ایران برای مقابله با داعش و پاسخ منفی ایران به این درخواست، صراحتاً اشاره کرد. 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا