نوری‌همدانی: داعش، همان اسلام آمریکایی است

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از خواهران طلبه همدان، به تبیین جایگاه زن در اسلام و تشریح توطئه دشمنان اسلام و انقلاب در بدبین کردن زنان به اسلام پرداخت.

وی شناخت زمان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: یکی از موضوعات مهمی که در فرهنگ اهل بیت(ع)بسیار سفارش شده است مسئله شناخت زمان است، به این معنا که انسان، باید مردم، حوادث و رخدادهای زمان را بشناسد تا فریب نخورد و مطابق با آن برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید وقوع انقلاب اسلامی را یک پدیده بزرگ و مهم که تغییر دهنده همه معادلات بین‌المللی بود، توصیف و اظهار کرد: در روزگاری که دشمنان، تلاش داشتند اسلام را منزوی کرده و دستورات آن را مربوط به ۱۴۰۰سال قبل قلمداد کنند و مردم و جامعه را به اسلام بدبین کنند، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی می‌رسد و امام خمینی(ره)اسلام ناب را احیا کردند.

نوری‌همدانی افزود: امروزه نیز دشمنان اسلام و انقلاب، اسلام طالبانی، تکفیری، داعش و در یک کلام اسلام آمریکایی را به وجود آورده‌اند تا اسلام ناب و حقیقی را به حاشیه برانند و از بین ببرند که با بیداری ملت‌ها، روشنگری علمای اسلام و حفظ وحدت و یکپارچگی این توطئه آنان نیز خنثی خواهد شد.

این مرجع تقلید نقش طلاب علوم دینی در عصر حاضر را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و خطاب به بانوان طلبه گفت: بانوانی که مشغول به تحصیل علوم دینی هستید، وظیفه سنگینی به دوش شماست، چراکه دشمنان تلاش دارند زن که محور اساسی تربیت فرزند و خانواده به شمار می‌رود را به فساد بکشانند که باید شما با تبلیغ معارف اهل بیت(ع)در جامعه اسلامی به مقابله با آنان برخیزید.

نوری‌همدانی تاکید کرد: در دین مبین اسلام، زن نیز مانند مرد یک انسان است و در مقامات انسانی و معنوی هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، بلکه آنچه در اسلام ملاک امتیاز و برتری است تقوا، علو جهاد و فضیلت است که در این موارد هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد.

وی همه طلاب را به داشتن اخلاص در تحصیل توصیه کرد و افزود: بدون اخلاص کار به جایی نمی‌رسد پس سعی کنید که تنها برای رضایت الهی و ترویج معارف دین در جامعه درس بخوانید تا خدای متعال نیز لطف خود را شامل حال شما کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا