مذاکرات هسته ای در نیویورک/۴ ساعت و نیم رایزنی با آمریکا و روسیه

به گزارش خبرنگار ایرنا، مذاکرات دوجانبه سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران با «ویلیام جزف برنز» معاون ارشد وزیر خارجه آمریکا و «وندی شرمن» نماینده واشنتگن در گروه ۱+۵ دو ساعت و نیم زمان برد.

همچنین عراقچی و روانچی امروز (پنجشنبه به وقت محلی) با «سرگی ریابکف» معاون وزیر خارجه روسیه ۲ ساعت با یکدیگر مذاکره و رایزنی کردند.

براساس برنامه اعلام شده، مذاکرات کارشناسی دوجانبه میان هیات ایرانی با هیات آمریکا و روسیه امروز (پنجشنبه به وقت محلی) به سرپرستی «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه ایران برگزار می شود.

هفتمین دور مذاکرات جامعه ایران و گروه ۱+۵ از روز گذشته (چهارشنبه) با نهار کاری محمدجواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل آغاز شد.

ظریف و اشتون در این گفت وگو که سه ساعت و نیم طول کشید، آخرین وضعیت مذاکرات جامع هسته ای و نیز نحوه ادامه مذاکرات را با یکدیگر بررسی کردند.

نشست رسمی ایران و ۱+۵ قرار است فردا (صبح جمعه به قوت محلی) در نیویورک برگزار شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بامداد سه شنبه به وقت تهران برای برگزاری هفتمین دور مذاکرات جامع با گروه ۱+۵ و نیز شرکت در شصت و نهمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه تیم مذاکره کننده هسته ای عازم نیویورک شد.

نمایندگان ایران و ۱+۵ پیش از دوم تا ۱۹ ژوییه امسال (۱۱ تا ۲۸ تیر) در شهر وین اتریش برای رسیدن به توافق نهایی مذاکره کردند اما به دلیل اختلاف نظرهای جدی٬ طرفین نتوانستند به توافق دست یابند و مدت زمان مذاکرات و نیز توافقات اولیه ژنو را به مدت چهار ماه (تا ۴ آذرماه امسال) تمدید کردند.

«میزان غنی سازی اورانیوم، تعداد سانتریفیوژهای ایران٬ نحوه لغو تحریم ها علیه تهران٬ طول مدت زمان توافق٬ تاسیسات غنی سازی فوردو٬ موضوع تی پی ام دی (ابعاد احتمالی نظامی)٬ موضوع نظارت ها و بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز راکتور آب سنگین اراک» مهمترین اختلافات ایران و ۱+۵ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا