فرمانده سپاه کربلای مازندران

نام پارک موزه به فرهنگ سرای دفاع مقدس تغییر یابد/تصاویر نشست خبری

بصیر، سردار محمدحسین بابایی در نشست خبری به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: ۴۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در این هفته افتتاح می شود.

وی افزود: افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی در مساحت بیش از ۱۲هزار مترمربع، با اعتبار ۴۶ میلیارد ریال نیز از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

بلاغ: سردار محمدحسین بابایی

فرمانده سپاه کربلا مازندران در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه بیش از ۴۴ کشور در جنگ با ایران شرکت داشتند، خاطرنشان ساخت: در سال های ابتدای جنگ اسیران سودانی، مصری و کشورهای حاشیه خلیج فارس به اسارت گرفته می شدند.

بابایی با اشاره به اینکه دشمن هم اکنون در حال جنگ نرم با ملت ایران است، ادامه داد: هدف دشمن در این اقدام، سلب مقاومت مردم  است تا بدان جا که با سستی روحیه جوانان سعی در تضعیف پیشرفت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آنان دارد.

بلاغ: سردار محمدحسین بابایی

وی بیان داشت: پایداری جوانان در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا امروز مردمی قوی و جسور داشته باشیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه شعار امسال، ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا است، ابراز داشت: امروز به مدد اراده و استقامت جوانان به پیشرفت های بسیاری در تکنولوژی علمی رسیده ایم و دشمنان از همین ظرفیت ایران واهمه دارند.

بلاغ: سردار محمدحسین بابایی

بابایی با اشاره به اینکه  پیشرفت علم، دانش و صنعت با روح مردانگی، دینی و انقلابی ایران  تبدیل به الگویی برای دیگر کشورهای منطقه شده است، اذعان داشت: هم اکنون رزمندگان غزه، پیش بند استقامت و دلیرمردی ایران را برسر می بندند و به جنگ علیه اسرائیل می پردازند.

بابایی به شکل گیری نهاد مقدس بسیج در سوریه اشاره کرد و افزود: این نهاد در عراق نیز درحال شکل گرفتن است.

بلاغ: سردار محمدحسین بابایی

وی بیان داشت: با وحدت، همدلی، نشاط و امید به آینده و مجاهدتی که همراه با زحمت کشیدن است به پیمودن مسیر موفقیت ادامه می دهیم و آینده براساس سنت الهی ازآن حزب الهی ها است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در ادامه با بیان اشتیاق مردم نسبت به اعزام راهیان نور، گفت: به مدت ۴سال است که منطقه غرب مازندران نیز در تابستان اقدام به برگزاری طرح راهیان نور کرده است.

* پیشنهاد تغییر نام پارک موزه به فرهنگ سرای دفاع مقدس

بابایی با بیان اینکه به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پیشنهاد می دهیم که عنوان پارک موزه را به فرهنگ سرای دفاع مقدس تغییر دهند، اظهار داشت: در این فرهنگ سرا آثار کوچکی از تجهیزات جنگ به معرض نمایش در می آید و مابقی به صورت زنده است.

بلاغ: سردار محمدحسین بابایی

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به تفاوت فرهنگ سرای مازندران با دیگر استان ها گفت: در بیشتر استان ها با اعتبارات دولتی این مکان ساخته شده ولی در مازندران به دلیل وضعیت اقتصادی این امکان به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه دولت امروز به ساخت فرهنگ سرا توجه دارد، افزود: ما به عنوان کسانی که درجنگ مسئولیت داشتیم، خود را مسئول کمک رسانی به احداث این مکان نیز می دانیم.

* برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در بابلسر

رییس ستاد هفته دفاع مقدس نیز در ادامه با بیان اینکه جلسات بسیاری به منظور گرامیداشت این هفته با مشارکت مسئولین استان و شهرستانی برگزار شد، گفت: ۱۳ برنامه شاخص در این هفته برگزار می شود.

بلاغ: سردار محمدحسین بابایی

سیدقاسم هاشمی ادامه داد: ۴۰ برنامه متمرکز و بیش از ۳ هزار و دویست برنامه نیز در سطح پایگاه های مقاومت بسیج برگزار می شود.

وی به برگزاری گردهمایی هزار نفر از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در بابلسر اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه با همکاری سپاه کربلا و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار می شود.

هاشمی ابراز داشت: راهپیمایی خانوادگی به صورت همزمان در بیش از ۲۰ شهرستان مازندران با همکاری سازمان های دولتی و نهادهای مردمی برگزار می شود.

رییس ستاد هفته دفاع مقدس برپایی ۳ نمایشگاه مقایسه ای جنگ دیروز و امروز به میزبانی ۳ شهرستان را از برنامه های دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: برپایی ۵ همایش ویژه خواهران در پنج نقطه از شرق تا غرب مازندران نیز به منظور گرامیداشت حضور زنان در عرصه دفاع مقدس صورت می گیرد.

بلاغ: سردار محمدحسین بابایی

وی در ادامه به پتانسیل مازندران در زمینه ساخت فیلم های مستند دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: قرار است در حسینیه ها و مکان هایی که امکان نمایش فیلم وجود دارد، این آثار به معرض مشاهده عموم مردم درآید.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا