مردی که هیچگاه قلم خبرنگاری را با صندلی مدیریت عوض نکرد

بصیر، هر لحظه که سپری می‌شود یاد مرد خاموشی‌ناپذیر عرصه خبر مازندران در خاطرها بار دیگر جان می‌گیرد.

او که ثانیه را با تیر می‌زد و انعکاس دادن مشکلات مردم را بر همه چیز ارجح می‌دانست.

نخستین سالگرد سفر جابر معافی فرا رسیده است و خاموشی جابر، همان خبرنگاری که هم سرای زرنگار در فضای رسانه و هم نام نیکو در اذهان عمومی برجای گذاشت یک‌ ساله شد.

همان خبرنگار از بخش دور افتاده و محروم گهرباران در میاندورود که وقتی ناباورانه در استخدام یک دستگاه دولتی ناکام شد، به افق نگاه کرد تا صداقت و تلاش را برای زدودن زنگارها به کار بگیرد.

او در فرصتی که به دست آورد؛ قلم روشنگری را با ردای ریاست و مدیریت از این رو عوض نکرد که خبرنگاری را به عنوان تنها یک شغل یا سکوی پرتاب انتخاب نکرده بود، او به این قلم عشق ورزید تا قلم به دست جاودانه شد.

رسم است که سمت‌ها و صندلی‌ها به افراد بزرگی می‌دهند اما ماجرای جابر متفاوت بود او با عمل به سنت قلم توانست به سمت و صندلی خود بزرگی دهد.

معلم خبرنگاران زیادی بود و اگر فرصتی را در لابه‌لای خبرنگاری می‌یافت از آموختن یک نکته دریغ نکرد تا سمت استادی بر گردن بسیاری داشته باشد.

او شنیدن و نوشتن را به تنهایی قبول نداشت و دیدن را لازم می‌دانست، دیدن آنچه از مشکلات که مردم با آن مواجه‌اند و این زاویه نگاه را در مازندران نهادینه کرده بود.

تلاش جابر سازنده مرجع خبر بود اما از این موقعیت برای مطرح کردن خود استفاده نکرد، جدیت در کار را به زیبایی تا آنجا معنا بخشید که هر جای مازندران سخن از فارس شود نام جابر معافی بر زبان جاری می‌شود.

او نان را به هر قیمتی نخواست و هر آنچه به دست آورد برادرانه تقسیم کرد، سلسله جنبان برخی تصمیمات صنفی بود تا گرهی از مشکلات خبرنگاران باز کند.

در عرصه پرهیاهوی زندگی امروز افتخارش شناساندن یک امامزاده در مازندران به مردم و مسئولان بود.

شعار می‌داد که مردم دروغ نمی‌گویند و مشکلات آنها به حق است اما شعار را با عمل صادر می‌کرد.

خبرگزاری فارس در مازندران اگر چه یک معلم تلاشگر عرصه خبر را از دست داد اما در غیاب وی فارس مازندران همچنان با شکوه و مرجع به حرکت خود ادامه داد و این نبود مگر با تجربه، درایت و تلاش همکاران خبرنگار در سرتاسر استان مازندران.

اما او سخنگو بود و سخنگو هرگز خاموش نمی‌شود به ویژه اگر صاحب اندیشه و قلم منصف باشد هرگز خاموش نخواهد شد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا