اختصاصی بصیر

نشست خبری مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار با اصحاب رسانه برگزارشد

به گزارش بصیر، مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار در ابتدای این نشست با بیان اینکه در سال جدید به دنبال آن هستیم تا اجرای ساحت تربیت اعتقادی در سرلوحه کارمان باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور ۷۰ میلیونی ایران ۹ میلیون بیسواد داریم و در فریدونکنار نیز تعدادی از افراد بیسواد هستند که می خواهیم آنها را نیز ساماندهی کنیم.

سید عظیم اسماعیل زاده تصریح کرد: همچنین به دنبال ترویج فرهنگ نماز در مدارس و اجرای ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین همچون تربیت اعتقادی و اخلاقی، ساحت سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، زیباشناسی و هنر و تربیت زیستی و بدنی می باشیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر مشارکت همه جانبه، ساماندهی منابع انسانی، عملیاتی کردن بودجه و ارتقا و بهبود مدیریت ها می باشد، گفت: مشارکت همه جانبه تنها مالی نیست، بسیاری از خانواده ها تخصصی می توانند به ما کمک نمایند، همچنین تعداد پرسنل آموزش و پرورش با تعداد دانش آموزان باید همخوانی داشته باشد و بودجه ها نیز عملیاتی گردد.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۹۲ واحد آموزشی در این شهرستان داریم، اذعان داشت: در این واحدها ۳۸۹ کلاس درس داریم که تعداد ۷۹۸ پرسنل با ۸۲۷۴ دانش آموز مشغول به فعالیت می باشند.

وی اظهار داشت: کمیته درآمدزایی و پرداخت را در این اداره فعال کردیم و از تمامی ظرفیت های نیروی انسانی مان استفاده کردیم، دبیران فوق لیسانس خود را در مدارس ابتدایی نزی به کار گرفتیم و معلم حق التدریسی نداریم.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار همچنین فرارسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: هفته دفاع مقدس برای ما دانشگاه است و اگر این فرهنگ نبود هرگز شهید بصیرها شناسایی نمی شد و فهمیده ها به وجود نمی آمدند.

اسماعیل زاده در ادامه با اشاره به اینکه چند مدرسه خاص نیز در فریدونکنار داریم، اذعان داشت: ۳ مدرسه هیئت امنایی، ۳ مدرسه شاهد، ۲ مدرسه نمونه دولتی، مدارس کارو دانش و فنی و حرفه ای از جمله مدارس خاص ما می باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه کلاسهای مختلط در سطح شهر نداریم، خاطرنشان کرد: در روستاها کلاس مختلط وجود دارد که باید تلاش کنیم این موضوع را از بین ببریم.

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار همچنین با اشاره به اینکه سه مدرسه دو شیفته در شهرستان فریدونکنار وجود دارد، عنوان داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا آموزش و پرورش را از حالت رکورد خارج کنیم و این نیاز به تعامل همگانی است.

در ادامه این نشست سلمان زاده معاون پشتیبانی و مالی این اداره، گفت: تا پایان طرح تابستان اسکان مسافران فرهنگی، امسال میزبانی بیش از ۶۲ هزار نفر در قالب ۳۸۰۰ خانواده را بر عهده داشتیم.

حق شناس معاون آموزشی این اداره نیز در ادامه با بیان اینکه به دنبال تحول نظام آموزشی هستیم، اذعان داشت: به دنبال آن هستیم تا جلسه فصلی خانواده و مدارس را در سال برای دو بار برگزار کنیم که علاوه بر نزدیکی خانواده ها به مدارس، والدین پیگیر امور آموزشی آنها باشند.

حیدری معاون پرورشی نیز در این نشست گفت: هیئت امنا دارالقرآن خیر ساز را تشکیل دادیم و به دنبال

 

                                    

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا