بررسی سفر ظریف به عربستان

باشگاه خبرنگاران جوان: سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی در جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس “منصور حقیقت‌پور” پیرامون ردیابی و اقدامات لازم جهت شناسایی مبدا حرکت پهپادی که با هدف سایت هسته‌ای نطنز به فضای کشورمان تجاوز کرده بود و با چشمان تیزبین پدافند کشور شناسایی و به دام افتاد، توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: حقیقت‌پور اضافه کرد که باید به نحوی کشوری که مبدأ حرکت پهپاد بوده تنبیه شود و به همین لحاظ بسته‌ای هم تهیه شده است.
 
وی افزود: در ادامه جلسه؛ “حسین امیر عبداللهیان” معاون عربی- آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان توضیحات مبسوطی پیرامون تحولات منطقه به ویژه گروه‌های تروریستی و ائتلاف علیه آنان ارائه کرد.
 
نقوی حسینی در ادامه بیان اظهارات امروز امیر عبداللهیان در جلسه کمیسیون متبوعش گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات آمریکایی‌ها در طرح تشکیل ائتلاف علیه داعش را فریبکارانه می‌داند. آمریکایی‌ها به دنبال جای پا در منطقه است تا شکست‌های خود در سوریه و عراق را به نام مقابله با داعش هستند.
 
نقوی حسینی اضافه کرد: امیر عبداللهیان گفت که فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهداف آمریکایی‌ها در تشکیل ائتلاف، محاسبات غربی و آمریکایی‌‌ها را بر هم زد. هدف آمریکایی‌ها این است که با حضور نظامی در سوریه به بهانه مقابله با داعش، از حکومت و ملت سوریه انتقام بگیرد؛ تصور آمریکایی‌ها از عراق نیز غلط بود.

 آنها فکر می‌کردند بحران سیاسی عراق منجر به اختلافات خواهد شد و در نتیجه بحران عراق را فرا خواهد گفت و آمریکایی‌ها می‌‌توانند مجدداً به عراق بازگردند ولی وحدت سیاسی و ملی در عراق نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد. حوادث یمن نیز در حال عبور از بحران و رسیدن به یک توافق است، اگر چه غربی‌ها به دنبال تسویه حساب‌های خودشان هستند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: امیر عبداللهیان در ارتباط با روابط ایران و عربستان نیز گفت، ۲ کشور ایران و عربستان ۲ کشور بزرگ منطقه هستند و باید در جهت کاهش خصومت‌ها گام بردارند و تنش‌ها با منعقد و معقولانه مدیریت شود و اجازه داده نشود که دولت‌های خارجه از منطقه دخالت کنند.

 عربستان خطر داعش را حس می‌کند و به دنبال نجات از دست این خطر است؛ وی همچنین گفت، با توجه به اینکه به لحاظ سیاسی، جمهوری اسلامی پاسخ آخرین سفر سعودی‌ها به ایران را نداده، سفر ظریف به سعودی درحال بررسی و تنظیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا