فرمان قتل شهروندان متخاصم با داعش

وي از تمام خواسته است از انجام هر آنچه مي‌توانند براي کشتن کساني که به اعتقادات آنها باور ندارند، کوتاهي نکنند.

العدناني گفت: کافران آمريکايي يا اروپايي به ويژه فرانسوي‌هاي کثيف، استراليايي‌ها يا کانادايي‌ها يا شهروند هر کشوري را که در ائتلاف عليه داعش شرکت کرده‌اند، بکشيد. اوباما، خر يهوديان، به ناگاه به شيخ، مفتي و واعظ اسلامي تبديل شده و به مردم هشدار مي‌دهد و در دفاع از اسلام به موعظه مي‌پردازد و مدعي است که داعش هيچ ارتباطي با اسلام ندارد. سخنگوي داعش ادامه داد: جان‌کري، مرتيکه پير موکل اسلام شده و حکمي را به مردم ابلاغ مي‌کند مبني بر اينکه داعش، اسلام را نابود مي‌کند و آنچه که انجام مي‌دهد خلاف آموزه‌هاي اسلام است و داعش دشمن اسلام محسوب مي‌شود. وي همچنين از شبه‌نظاميان در شبه جزيره سينا خواسته است حملات خود عليه نيروهاي امنيتي مصر را تشديد کرده و بريدن سر مخالفان ادامه دهند.

تلاش براي مبارزه

رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا گفت: طرح عمليات نظامي تحت رهبري آمريکا براي بازپس‌گيري مناطق تصرف شده خاک عراق توسط داعش به دنبال حمله به اين شبه‌نظاميان از چند طرف مختلف و به طور همزمان است و موفقيت آن به کمک هرچه بيشتر کشورهاي عربي بستگي دارد.

به گزارش آسوشيتدپرس،‌ ژنرال مارتين دمپسي،‌ رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا به خبرنگاران گفت: ما مي‌خواهيم تا شبه‌نظاميان داعش هر روز که از خواب بيدار مي‌شوند بدانند که از چندين طرف تحت فشار قرار دارند. اگر بتوانيم از پنج طرف به داعش حمله کنيم، کار آن ها تمام است. ژنرال دمپسي بر اهميت مشارکت بيشتر کشورهاي عربي در اين عمليات نظامي تاکيد کرده و گفت: بدون تحقق اين مساله اين عمليات نظامي وارد مرحله بعدي خود نمي‌شود. اوباما در چند روز گذشته درباره اين برنامه اطلاع رساني کرد اما هنوز دستور انجام آن را صادر نکرده است. اوباما در مقاله‌اي در روزنامه «تامپا باي تايمز» نوشت: اين تنها جنگ آمريکا نبوده و نخواهد بود. به همين خاطر ما به ايجاد يک ائتلاف بين‌المللي گسترده ادامه مي‌دهيم.

ممانعت ترکيه از جنگ کردها با داعش

در پي درخواست حزب کارگران کردستان ترکيه (پ.ک.ک) از کردهاي ترکيه براي جنگ با داعش در سوريه، کردهاي ترکيه تلاش کردند تا وارد منطقه کوباني شوند که با نيروهاي مرزي ترکيه درگير شدند. شبکه خبري اسکاي نيوز گزارش داد که نيروهاي امنيتي ترکيه صدها کرد را که تلاش مي‌کردند وارد منطقه کوباني در مرزهاي سوريه شوند، منتفرق کردند. اين شبکه همچنين از وقوع درگيري‌هايي در اين ميان خبر داد. در همين راستا، گفته شده است که ترکيه بيشتر مناطق مرزي خود با سوريه را بسته و تدابير امنيتي را تشديد کرده است.

به دنبال فراخوان حزب کارگران کردستان ترکيه از کردهاي ترکيه براي جنگ با تروريست‌ها در سوريه کردها در تلاش هستند تا وارد منطقه کوباني شده و با داعش بجنگند. تروريست‌هاي داعش منطقه کوباني را محاصره کرده‌اند. سازمان ملل در گزارشي از ورود ۱۰۰ هزار آواره کرد سوري به ترکيه ظرف دو روز گذشته خبر داد و اعلام کرد که در پي افزايش فعاليت‌هاي داعش در نواحي شمالي سوريه، امکان بالا رفتن اين تعداد وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا