اختصاصی/ سخنان قابل تامل رزمنده فریدونکناری

از رفتن روی مین بدون پوتین برای حفظ بیت المال تا خوردن پولهای میلیاردی و عدم پیگیری مسئولین

به گزارش بصیر، ابوالقاسم فرجی در نشست بصیرتی پایگاه حضرت خدیجه منطقه فیروزآباد ویژه هفته دفاع مقدس در مسجد صاحب الزمان این منطقه، اظهار داشت: دفاع مقدس سرچشمه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین هدیه های امام راحل(ره) تشکیل بسیج است، اذعان داشت: خیلی ها می خواستند بسیج را بعد از جنگ تمام شده فرض کنند و تفکرات استکباری را به جای آن بنشانند اما نه تنها اینطور نشد بلکه تفکرات بسیجی در جامعه روز به روز گسترش یافت.

فرجی با اشاره به اینکه باید به خود ببالید که در کشوری زندگی می کنید که به زنها در جامعه بها می دهند و صرفا به عنوان مصرف کننده به آن نمی نگرند، عنوان داشت: در بسیاری از کشورها همچنان که شاهد هستیم به زنها بها نمی دهند و آن را به عنوان یک کالا می دانند اما در کشور ما و به برکت انقلاب اسلامی زنها حتی در پست های کلیدی کشور چون وزارتخانه ها مشغول فعالیت هستند و حتی در جنگ نیز فعالیت های بانوان غیرقابل انکار است.

فرمانده حوزه بسیج اصناف در ادامه با اشاره به رشادت ها و از خود گذشتگی ها رزمندگان در جنگ ۸ ساله عراقعلیه ایران، تصریح کرد: ۷۴ درصد شهدای مان در سنین بین ۱۶ تا ۲۶ درصد بوده اند و از ۱۲ سردار فریدونکناری ۱۰ سردار میانگین سنی ۲۱ و ۲۲ را داشته اند و این نشان می دهد که شور و شعور رزمندگان در آن زمان بسیار بالا بود و با  سن کم افتخارات بزرگی آفریدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبعیت محض حاج بصیر از ولایت فقیه و فرماندهی خود، اذعان داشت: حاج بصیرها با وجود اینکه تبعیت محض از ولی فقیه و فرمانده خود در دوران جنگ داشتند، وقتی به آنها پستی پیشنهاد می شد به سختی قبول می کردند اما امروز متاسفانه مسئولینی وجود دارند که به برای رسیدن به آن مسند دست به هر کاری زدند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به بعضی ناملایمتی های موجود در جامعه، خاطرنشان کرد: پولهای چند هزار میلیاردی خورده می شود و کسی هم پیگیری نمی کند، در زمان جنگ برای رفتن روی مین داوطلب می شدند و قبل از آن پوتین های خود را در می آوردند تا بیت المال از بین نرود، اما امروز بسیاری از افراد با پول بیت المال که چه کارهایی نمی کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا