رژه نیروهای مسلح پایان یافت

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این مراسم صبح دوشنبه به مناسبت فرارسیدن سی وچهارمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، با حضور رییس جمهوری و مقامات لشکری و کشوری و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.

در این مراسم یگان های مختلف نیروی انتظامی، گروه های بسیجی، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین در این مراسم از دو سامانه جدید رادار «فتح ۲» و پهپاد «صادق ۱» قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) رونمایی شد.

در ابتدای اجرای رژه نیز محمول نیروهای مسلح، خودروهای سبک و سنگین از یگان های نمونه زرهی شامل تانک ها، نفربرها، توپ های خودکششی و یگان های نمونه توپخانه ای و موشکی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش در آمدند.

در ادامه این مراسم همچنین یگان های نمونه محمول نیروی هوافضای سپاه با حرکت سامانه های موشکی پدافند هوایی طبس، سامانه موشکی رعد، سکوی پرتاب موشکی رعد، سامانه راداری کاوش و سامانه موشکی پدافند هوایی تور ام یک، رژه رفتند.

همچنین سکوی پرتاب موشکی دو فروندی ذوالفقار، سامانه موشکی زلزال، سامانه دوربرد سوخت مایه قدر اچ و اف، سامانه دور برد سوخت سجیل نیز از مقابل جایگاه رژه رفتند.

همچنین در ادامه رژه محمول، یگان نمونه دریایی سپاه نیز شناورهای تندروی عاشورا و سامانه های موشکی ساحل به دریای نور، نصر و ظفر را به نمایش گذاشتند.

در ادامه این رژه هماهنگ و منسجم، نیروی زمینی ارتش با به نمایش گذاشتن موشک های ضد زره، خودروهای تاکتیکی، نفربر و تانک های زره ای، توپ های خودکششی و سامانه های موشک انداز فجر ۵ و نازعات ۳ و یگان های حافظ صلح، اقتدار عملیاتی و دفاعی خود را به نمایش گذاشت.

در ادامه اجرای این رژه محمول، یگان های نمونه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیز با به نمایش گذاشتن سامانه دوش پرتابی و دیدبانی، سامانه اس ۲۰۰، سامانه موشکی تلاش دو، پهپادهای حازم و سریر و رادارهای کیهان، «ال.پ.ب۲۰» و موشک هاگ(شلمچه) اقتدار و توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشت.

در این رژه محمول، قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سامانه کنترل آتش خاتم، اسکایگارد، سامانه موشکی اف ام ۸۰، سامانه موشکی راپیل و سامانه تروتراسکتر ارتباطی را به نمایش گذاشت.

همچنین در ادامه رژه محمول، نیروی هوایی ارتش با به نمایش گذاشتن بمب قاصد، موشک های کروز هواپایه، قدر، سجیل، بمب ریتاد، یاسر، کوروز قائم، زوبین، فکور، کروز عادل، قفل هوشمند لیزری، توان عملیاتی و دفاعی خود را دفاع از حریم هوایی ایران به نمایش گذاشت.

در اجرای موفق این رژه، نیروی دریایی ارتش نیز با به نمایش گذاشتن ماکت ناوشکن جماران، زیردریایی سبک کلاس غدیر، موشک سطح به سطح نور، اژدر والفجر دو، سامانه نیم شکار، قایق تندروی قدر، قایق ضربتی شهاب و نیمه چسبان، اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش را در دفاع از مرزهای دریایی کشور به نمایش در آورد.

آیین برزگداشت سی و چهارمین سالگرد دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس از امروز(دوشنبه) ۳۱ شهریور ماه به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا