اختصاصی/ رئیس کتابخانه عمومی فریدونکنار خبر داد

برگزاری جلسه نقد کتاب فانوس کمین در فریدونکنار

به گزارش بصیر، مهدی مهدی نیا در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: این کتاب خاطرات رسول کریم ‌آبادی يكي از بچه‌هاي  گردان یا رسول(ص)است، رسولِ گردان يا رسول، بعد از مجروح شدن در يكي از عمليات‌ها به دست نيروهاي بعثي مي‌افتد و خاطرات اسارت او با آن حال نزار يكي از بخشهاي خواندني و تاثيرگزار كتاب است.

وی تصریح کرد: منقد این کتاب حمید آبادی از نویسندگان حوزه هنری استان مازندران، متولد ۱۳۵۴ حميد آباد ساری و داراي ديپلم ادبيات است و با داستان كوتاه “انگشت در مشت” عنوان بهترین داستان سال پنجمین جشنواره كشوری داستان كوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) را از آن خود كرده است.

مهدی نیا ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این جلسات نقد، ارتقای سطح دانش و بینش و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف شهرستان به ویژه نوجوانان و جوانان شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا نسبت به برگزاری جلسات نقد و بررسی با معرفی یک عنوان کتاب به حمایت و تشویق از آثار معرفی شده پرداخته می شود تا زمینه ایجاد انگیزه و رابطه بین منتقد نویسنده فراهم آید و سبب بستر زایش ذهنی اسلام گرایان و تقویت روحیه انتقادی و علمی میان آنها شود.

رئیس کتابخانه عمومی فریدونکنار در پایان یادآور شد: مهمان ویژه برنامه دکتر مجید زارع، در میان بچه های گردان یا رسول، کم سن و سال ترین بچه های گردان بود، کسی که عراقی ها را به شدت عصبانی کرده بود و خبرنگارها با دست خالی برگشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا