دلیل جنایت بزرگ داعش در الصقلاویه چیست؟/داعشی ها از گاز کلر استفاده کردند

به گزارش «تابناک»، منطقه صقلاویه عراق روز گذشته شاهد یک جنایت بزرگ دیگر توسط گروه تکفیری بعثی داعش بود. صقلاویه شهری در استان الانبار عراق و در پنج مایلی شمال فلوجه است که به راه‌های اصلی کشور عراق دسترسی دارد.

شماری از نمایندگان عراق روز دوشنبه تاکید کردند که ۳۰۰ سرباز به وسیله استفاده از گاز کلر توسط داعش برای نخستین بار در منطقه الصقلاویه در شمال شهر فلوجه کشته شدند. “علی البدیری” یکی از نمایندگان استان دیوانیه در پارلمان عراق در نشستی خبری که با حضور شماری از نمایندگان این استان در ساختمان پارلمان برگزار شد، گفت: گروه تروریستی داعش پس از محاصره بیش از ۴۰۰ سرباز در منطقه “الصقلاویه” برای نخستین بار از گاز کلر استفاده کرد که به خفگی بسیاری این سربازان منجر شد. وی افزود: جنایت “الصقلاویه”، جنایت “اسپایکر” دیگری است که در آن ۳۰۰ سرباز کشته شدند.

یک روز پیش از این حادثه در خبرها آمده بود که نیروی تیپ واکنش سریع عراق متشکل از ۴۰۰ افسر و سرباز با عناصر داعش در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه درگیر شده، ولی مهمات این نظامیان تمام شد و توسط عناصر داعش از دو روز پیش از آن در منطقه مذکور محاصره شده‌اند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق هم به هواپیمایی ارتش دستور داده بود از سربازان محاصره شده در منطقه الصقلاویه در استان الانبار پشتیبانی کند و محاصره آن ها را از سوی افراد مسلح به این منطقه، بشکند.

اما در شرایطی که عرصه نظامی روز به روز بیشتر بر داعش تنگ می‌شود و تنها در جریان بمباران هوایی در روزهای گذشته در این منطقه، داعش حدود دویست تن از اعضای خود را از دست داده بود، این گروه در منطقه صقلاویه، از گاز کلر برای در هم شکستن نیروهای در محاصره عراقی استفاده کرده است.

تعداد نامعلومی از سربازان عراقی که تعداد انها بین ۳۰ تا ۷۰ تن اعلام شده است نیز ظاهرا به دست داعش اسیر شده‌اند.

در روزهای اخیر داعش در مناطق مختلف سوریه و عراق با حملات سنگینی مواجه بوده است و در مقابل با حمله ناگهانی به منطقه کوبانی در استان حلب سوریه و الصقلاویه در استان الانبار عراق تلاش کرده است از تمرکز فشارها بر خود بکاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا