موضع کم نظیر لاوروف درباره داعش و آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرگئی لاوروف، که پیش از دیدار با «جان کری»، همتای آمریکایی خود در نیویورک، با شبکه ۵ روسیه گفتگو می‌ کرد، با انتقاد از سیاست های واشنگتن، گفت: آمریکا تروریست‌های هم‌هدف با خود در سوریه را «تروریست خوب» می‌داند.

وی آمریکا را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه در قبال تروریسم متهم کرد و افزود: از نظر واشنگتن، تروریست‌ها تا زمانی که با دولت قانونی و مشروع سوریه بجنگند، تروریست‌های خوب هستند. وی به واشنگتن توصیه کرد تا همواره و همه جا و نه بر اساس منافع خود، با تروریسم مقابله کند.

«سرگئی‌ لاوروف» همچنین به واشنگتن توصیه کرد همواره و همه جا و نه بنا بر اساس منافع خود، با تروریسم مقابله کند و از تقسیم کردن تروریست‌ها به دو دسته خوب و بد بپرهیزد.

وی افزود: «ما در صورتی که با تروریسم مقابله می‌کنیم، باید همیشه و همه جا با آن مبارزه کنیم. اگر شما تروریسم را به نوع خوب که به شما کمک می‌ کند تا رهبری را که دوست ندارید، سرنگون کنید؛ در حالی که وی به صورت قانونی انتخاب شده و کسی است که رهبری یکی از کشورهای عضو سازمان ملل را بر عهده دارد، چشمانتان را بر روی تروریسم بسته‌اید.»

رئیس دستگاه سیاست خارجی روسیه، با اشاره به اینکه از دید آمریکایی‌ها تروریست‌های بد آنهایی هستند که آمریکایی‌ها را می‌کشند، گفت: «چرا آمریکایی‌ها پیش از این متوجه تهدید نشده بودند؟ چرا استاندارد دو گانه ای درباره مقابله با تروریسم دارند و پیشنهادهای ما را نادیده می‌ گیرند و به دولت سوریه کمک نمی‌کنند که موضعی معتدل در جبهه ای متحد علیه تروریسم بگیرند.»

لاوروف افزود: «اکنون داعش به دشمن شماره یک آمریکا تبدیل شده است. ما می‌خواهیم به شما یادآوری کنیم که همین افراد  با کمک‌های مالی خارجی سازمان‌دهی شدند و قدرت گرفتند، آن هم زمانی که دولت لیبی تغییر کرد و تصمیم گرفته شد که اتفاقی مشابه آنچه در لیبی رخ داد، در سوریه تکرار شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا