کفاشیان: بازیکنان امید کم کاری کردند/ افتخار می کنم مجمع برکنارم کند

علی کفاشیان پس از جلسه با کی روش در جمع خبرنگاران درباره اظهارات امیر عابدینی که اعلام کرده بود به دنبال برگزاری مجمع برای برکناری کفاشیان است گفت: من از این کار استقبال می‌کنم. حتی راه را به مجمع یاد می‌دهم. اگر ۱۵ نفر از اعضای مجمع خواهان استیضاح من شوند می‌توانند به هیات رییسه اعلام کنند تا زمان برگزاری مجمع برای برکناری من را مشخص کنند. افتخار می‌کنم که مجمع من را برکنار کند.

اودرباره تیم‌های پایه اظهار کرد: ما به هیچ عنوان در تیم‌های نوجوانان نتایج بدی نگرفتیم. در تیم‌های پایه به دنبال کسب نتیجه نیستیم اما تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند بسیار زیاد کار کرده‌اند.

وی همچنین افزود: ما به کره برخوردیم و نتیجه را مساوی کردیم اما به دنبال کسب قهرمانی نبودیم. تیم‌های دیگر ۷-۸ سال است روی تیم‌های نوجوانان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. باید بگویم قهرمانی در رده نوجوانان مهم نیست بلکه تیم ملی بزرگسالان مهم است. می‌خواهیم با سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه تیم ملی را بسازیم.

وی همچنین به تیم ملی امید اشاره کرد و گفت: نتایج تیم ملی امید را بررسی کرده‌ایم. طبق تصمیمی که گرفته بودیم قرار بود تیم زیر ۲۱ سال به اینچئون برود اما در روزهای آخر با تصمیمی که گرفتیم چند بازیکن زیر ۲۳ سال به این جمع اضافه شدند. معتقدم چند بازیکن ما در اینچئون کم‌کاری کردند که خودشان هم می‌دانند چه کسانی هستند.

 

او همچنین افزود: قرار است این تیم را مدیریت کنیم و یک تیم خوب زیر ۲۱ سال بسازیم تا برای بازی‌های مقدماتی المپیک آماده شود. اگر می‌خواستیم تیم زیر ۲۱ سال را به اینچئون بفرستیم اکثر تیم‌هایی که آنجا حضور داشتند با تیم‌های ملی‌شان آمده بودند و این یک نبرد نابرابر بود.

وی درباره ادامه همکاری با وینگادا نیز گفت: ما وینگادا را برای المپیک نگه داشتیم و برنامه داریم با او کار کنیم. ان‌شاءالله در آینده دو سه بازی تدارکاتی برگزار کرده و عملکرد او را بررسی می‌کنیم. اگر عملکرد خوبی نداشته باشد درباره او تجدید نظر خواهیم کرد.

کفاشیان همچنین درباره دستیاران کی‌روش نیز گفت: ان‌شاءالله عصر فردا دستیاران کی‌روش را معرفی خواهیم کرد. دو سه گزینه مد نظر داریم که کی‌روش باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

وی همچنین گفت: بیش از سه سال است که کی‌روش با این تیم کار می‌کند و شناخت خوبی نسبت به این تیم دارد. قطعا می‌تواند تیم را جمع و جور کند. ما هم به کی‌روش توصیه کردیم کمی تیم را جوان‌تر کند تا به نوعی تیم را برای جام جهانی ۲۰۱۸ بسازیم.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین گفت: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تیم ملی انجام داده‌ایم و افرادی را با وظایف معلوم مشخص کرده‌ایم تا کارها را انجام دهند تا دیگر کی‌روش به کارهای حاشیه‌ای نپردازد و به امور فنی بپردازد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی که مشکل معافیت سربازی دارند به تیم ملی دعوت خواهند شد؟ گفت: ما درباره حتی بهترین بازیکن هم تابع قوانین رسمی کشور هستیم و اگر ممنوعیت در استفاده از آن‌ها وجود داشته باشد آن‌ها را به تیم ملی دعوت نخواهیم کرد.

کفاشیان درباره حضور عقیلی و رحمتی در تیم ملی نیز گفت: من به کی‌روش برای استفاده از بازیکنی توصیه نمی‌کنم و در این مورد دخالت نخواهم کرد.

وی در مورد کمیته اخلاق نیز گفت: کمیته اخلاق رکن قضایی فدراسیون فوتبال است و آرایی که صادر می‌کند لازم‌الاجرا است و برای ما اعتبار دارد. البته سازمان لیگ هم یکی از نهادهای فدراسیون است که وظیفه‌اش حمایت از باشگاه‌ها است که باید این کار را انجام دهد.

کفاشیان در پایان درباره برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران نیز گفت: درخواست داریم تا فراخوان مجدد برگزار شود تا افرادی که می‌خواهند مجددا ثبت نام کنند. البته در حال حاضر به دنبال کارهای اداری این موضوع هستیم تا ببینیم اعلام فراخوان مجدد از لحاظ قانونی مشکل دارد یا خیر. اگر مشکل نداشته باشد در آینده نزدیک انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا