ظریف و معاونانش پای صحبت‌های اوباما ننشستند

به گزارش نامه نیوز، سخنرانی امسال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد. در حالی سخنرانی امسال برگزار شد که برخلاف سال گذشته وزیر امور خارجه کشورمان و یا معاونان وی در حین این سخنرانی در سال حضور نداشتند و تنها یکی از اعضای دفتر نمایندگی کشورمان در نیویورک در این سخنرانی حضور یافته بود.
 
این درحالی است که سال گذشته زمانی که اوباما سخنرانی می‌کرد علاوه بر محمد جواد ظریف، عباس عراقچی و مجید تخت روانچی هم به سخنان رئیس جمهور آمریکا گوش می دادند.
 
امسال برخی از رسانه‌های غربی مدعی شدند که احتمالا حسن روحانی رئیس جمهور ایران و یا وزیر خارجه کشورمان در زمان سخنرانی باراک اوباما در سالن مجمع حضور خواهند یافت و این رسانه‌ها با دامن زدن به چنین شایعاتی تلاش داشتند ملاقات میان روسای جمهور دو کشور را محتمل نشان دهند.
 
همچنین اوباما در سخنرانی امروز بر خلاف سال گذشته در زمینه ایران سخنانی کوتاه، هشدارگونه و همراه با شرطی تکراری بیان داشت و این در حالی است که وی در سخنرانی سال گذشته خود مفصل‌تر در زمینه موضوع هسته‌ای ایران به ایراد نطق پرداخته بود.
 
اوباما در سخنرانی امروز خود در پیامی هشدارگونه و سیاستمدارانه گفت: «پیام من به رهبران ایران ساده و روشن است. این که می توانیم به نتیجه برسیم و این فرصت را از دست ندهید. ما می‌توانیم به توافقی برسیم که نیازهای انرژی ایران را تامین کند به شرطی که اطمینان حاصل کنیم ایران تسلیحات هسته‌ای تولید نمی‌کند».
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا