اختصاصی/ جلالی در خطبه های نماز جمعه فریدونکنار

ائتلاف با آمریکا یعنی تائید حضور فیزیکی آنها در منطقه / راه حل از بین بردن داعش حمله هوایی نیست

به گزارش بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار داشت: در حال حاضر جامعه ما از سنت پیامبر فاصله گرفته است و موانع برای ازدواج جوانانمان برطرف نمی شود.

وی با بیان احادیثی از ائمه اطهار در مورد ازدواج و ثواب این کار حسنه، گفت: عبادت یک فرد متاهل چندین برابر یک فرد مجرد ثواب دارد و خانواده ها نباید برای ازدواج جوانان شرایط را سخت کنند.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه با اشاره به جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران، عنوان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری این جنگ برای جمهوری اسلامی ایران برکات زیادی داشت که یکی از آنها انتقال رشادت و شجاعت های رزمندگان مان به کشورهای اسلامی بود و درس های این جنگ به صورت فرهنگ و سرچشمه جاری در اجتماع قرار گرفت که اگر به درستی درک شود ملت ها را بیمه می کند.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست غرب از ائتلاف ایران با آنها برای سرکوبی و نابودی داعش، خاطرنشان کرد: ایجاد ائتلاف با آمریکا جهت حضور فیزیکی این کشور در منطقه است و آنها از داعش به عنوان بهانه ای برای این حضور استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: آنها می خواهند حمله هوایی به داعش انجام دهند اما ۱۳ هزار نیروی خود را به عراق خواهند آورد، این به چه معنی است، نابودی داعش راه های دیگری دارد و اصلا نیازی به حضور فیزیکی نیست.

جلالی اذعان داشت: روزی ۱۲۵ هزار بشکه نفت از چاه موصل و و سوریه از طریق داعش به شرکت های آمریکایی فروخته می شود و روزانه ۶ میلیون دلار در بانک مرکزی آمریکا به حساب داعش واریز می شود، اگر واقعا آمریکا می خواهد با آنها مبارزه کند همانطوریکه بانکهای ایرانی را تحریم کرد و خرید و فروش با کشورمان را ممنوع اعلام نمود همین کار را در کشور خود انجام دهد و اجازه خرید و فروش با این گروه تروریستی را ندهد، آن وقت است که کمتر از یک ماه داعش از پای در خواهد آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا مردم بیگناه را بمباران می کند و بعد در بیانیه ای اعلام می کند که اشتباه شده است، عنوان داشت: چرا همیشه شما باید اشتباه کنید، اگر در محاسبات نظامی خود ضعیف هستید پس چرا ادعا می کنید، اگر تجهیزاتتان مدرن است پس چرا اشتباه می کنید و مردم بی دفاع را بمباران می نمائید، این نشان از تناقض رفتاری آمریکا دارد.

جلالی به نشست روحانی و کامرون اشاره و اظهار داشت: کامرون می گوید چون ایران ائتلاف با غرب علیه داعش را قبول نکرد پس حامی تروریست است، اما از طرف دیگر می گوید ما ایران را برای حضور در این ائتلاف دعوت نمی کنیم، از یک سیاستمدار بعد است که این طور سخن بگوید، عده ای برای پست و مقام، عده ای برای دنیا و عده ای نیز به جهت ترس دم بر نمی زنند اما ملت ایران کاملا این موضوع را درک می کند.

وی افزود: رهبری از همان ابتدای این حرکت متوجه این موضوع شد، راه حل از بین بردن داعش حمله هوایی نیست، تمامی سلاح های داعشی ها آمریکایی و اسرائیلی است، اگر دلارها را به داعشی ها ندهید و آنها را تسلیح نکنید خیلی زود نابود می گردند.

خطیب جمعه فریدونکنار گفت: هدف آنها در منطقه اسلام هراسی است و به همین منظور می خواهند علاوه بر داعش و النصره  گروه تروریستی دیگری را ایجاد نمایند اما آنها باید بدانند به لطف خدا نور انقلاب اسلامی دلهای ظلمانی جامعه انسانی را روشن کرده و نمونه بارز آن در یمن است.

 

وی با اشاره به در دست داشتن عکس رهبری در راهپیمایی های یمن توسط مردم انقلابی این کشور، تصریح کرد: این حرکت یمنی ها حاوی پیام است و آن اینکه انقلاب های جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است و انقلابیون درس شجاعت و مقاومت را از ایرانی ها آموختند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا