چرا دچار استرس می‌شویم؟

بصیر، به اهمیت خودمراقبتی سلامت روان اشاره و اظهار داشت: یکی از ده مهارت اصلی زندگی مهارت خودآگاهی است افراد با خودآگاهی می‌توانند صفات خوب را شناخته و به آن افتخار کنند همچنین خودآگاهی موجب می‌شود تا فرد صفات معیوب خود را شناسایی کر ده و آنها را کمرنگ و در نهایت از بین ببرد.

وی افزود: هر فردی باید بداند که در هر زمینه‌ای می‌خواهد به کجا برسد مثلا هدف او در مسائل اقتصادی، شغلی، روابط بین فردی و خانوادگی و غیره چیست.

*سردرگمی سلامت روان را به خطر می‌اندازد

این متخصص حوزه بهداشت روان تاکید کرد: کیی از مهمترین مشکلات افراد این است که نمی‌دانند باید بر کدام هدف تمرکز کنند و در هر زمینه‌ای می‌خواهند به کجا برسند.

وی مطالعه و تمرین در این باره را مهم دانست و ادامه داد: برای تعیین هدف و این که در آن هدف می‌خواهیم به کجا برسیم باید مطالعه کنیم و رفتارهایی‌را که آموخته‌ایم تمرین کنیم.

*استرس ناشی از چیست؟

این روانپزشک با بیان اینکه استرس ناشی از عدم تعیین اهداف است گفت: وقتی نمی‌دانیم می‌خواهیم چه کار کنیم دچار استرس می‌شویم اهداف زندگی مانند فروشگاه بزرگی است که چیزهای زیادی در آن وجود دارد وقتی هدف مشخص نیست دچار استرس می‌شویم در حالی که تعیین هدف نیمی از استرس‌ها را کم می‌کند.

طیبی تصریح کرد: شروع هر کاری توام با فشار روانی است و وقتی آن را ناقص رها می‌کنیم فقط را وقت را هدر داده و به خود استرس وارد کرده‌ایم.

*اولویت‌ها را تعیین کنید

این متخصص حوزه بهداشت  روان با اشاره به اهمیت اولویت در زندگی اظهار داشت: مهمترین نکته در برنامه‌ریزی این است که فرد ابتدا اولویت‌های خود را تعیین کند ممکن است اولویت فردی در حال حاضر ادامه تحصیل باشد اما بخواهد به تفریح و ورزش بیش از حد بپردازد این موجب می‌شود تا نتواند به موفقیتی که لازم است دست یابد بنابر این با تعیین اولویت‌ها می‌توانیم برنامه‌ریزی کرده تا دچار استرس هم نشویم.

این روانپزشک خاطر نشان کرد: خودمراقبتی در زمینه بهداشت روان با خودآگاهی و تعیین اهداف فرد در زندگی امکانپذیر است کسانی که نتوانند اهداف خود را تعیین کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنندچار استرس می‌شوند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا