واکنش آمریکا به اظهارات ضداسرائیلی عباس

بصیر،  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل علیه جنایات رژیم صهیونیستی را تحریک‌آمیز و غیرسازنده خواند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اظهارات تحریک‌آمیز «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین غیرسازنده بود و تلاش‌ها برای ایجاد یک جو مثبت و احیای اعتماد بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی را تضعیف می‌کند.

ساکی بیانیه‌ کوتاهی را در انتقاد از سخنرانی «محمود عباس» در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل صادر کرد زیرا عباس روز گذشته (جمعه) در سخنرانی خود رژیم صهیونیستی را به راه‌اندازی «جنگ نسل‌کشی» در درگیری‌های اخیر نوار غزه متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه انتقادی خود تصریح کرد: سخنرانی امروز عباس خصوصیات تهاجمی بود که کاملاً ناامیدکننده بود و ما آن را رد می‌کنیم. چنین اظهارات تحریک‌آمیزی غیرسازنده است و تلاش‌ها برای ایجاد یک جو مثبت و احیای اعتماد بین طرفین را تضعیف می‌کند.

عباس در سخنرانی خود اعلام کرد که به دنبال قطعنامه سازمان ملل برای تعیین ضرب‌الاجل برای اسرائیل به منظور خروج از اراضی فلسطینی که طی جنگ سال ۱۹۶۷ به تسخیر درآمد، می‌باشد.

وی تأکید کرد: در این سال که مجمع عمومی سازمان ملل آن را سال بین المللی اتحاد با مردم فلسطینی بیان کرده است، اسرائیل تصمیم گرفته که این سال را به سال جنگ جدید نسل‌کشی فلسطینیان تبدیل کند. به نام فلسطین و مردم آن، من امروز اینجا تأیید می‌کنم: ما فراموش نمی‌کنیم و نمی‌بخشیم و اجازه نمی‌دهیم که جنایتکاران جنگی از تنبیه و مجازات فرار کنند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا