اعلام برنامه اجرایی فیلترینگ خانگی؛ به زودی

بصیر، محمدحسن انتظاری در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه امنیت سایبری در پاسخ به سؤالی درباره احتمال فیلتر شدن نرم‌افزارهای ارتباطی موبایلی گفت: فیلتر نرم‌افزارهای موبایل مربوط به تصمیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و شورای عالی فضای مجازی در سطح کلان در این بخش برنامه‌ریزی می‌کند و در مورد نرم‌افزار خاصی تصمیم نمی‌گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: پیشنهاد این شورا برای به کارگیری نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل داخلی که برای کاربردهای مفید و خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از نرم‌افزارهای فیلترینگ خانگی خواهد بود که به زودی برنامه‌های اجرایی آن اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از شبکه‌های ارتباطی موبایلی نظیر وایبر و لاین استفاده می‌کند، گفت: از این شبکه‌ها استفاده نمی‌کنم. معتقدم باید بر توانمندی‌های داخلی که امنیت کشور را تضمین می‌کند، تکیه شود. البته با درنظر گرفتن اینکه باید به نیاز مردم در این زمینه نیز توجه شود.

وی درباره پیوست فرهنگی نسل‌های بالاتر تلفن همراه توضیح داد: پیوست فرهنگی در کمیسیون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تدوین شده و برای تصویب نهایی به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده است. این پیوست در نخستین جلسه شورای عالی مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: به این ترتیب نسل‌های بالاتر تلفن همراه بعد از تصویب و ابلاغ پیوست فرهنگی باید راه‌اندازی شوند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا