اختصاصی/ بصیر گزارش می دهد

زنگ نمادین سرشماری عمومی کشاورزی در فریدونکنار نواخته شد

 DSCN9040    

بصیر/ زنگ نمادین سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۳۹۳ با حضور محمد حسین زاده فرماندار، محمد مهدی نصیری بخشدار دهفری، سید قاسم حسینیان بخشدار مرکزی، سید عظیم اسماعیل زاده مدیر آموزش و پرورش، عابد چکاوه رئیس شورای بخش دهفری، تقی نیکبخت رئیس شورای بخش مرکزی، ولی فضلی مقصودی مدیریت بحران فرمانداری فریدونکنار و سید احمد اولیایی رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز در مدرسه نمونه دولتی شهید نعمتی روستای بزرگ بیشه محله این شهرستان و توسط فرماندار فریدونکنار نواخته شد.

۹۹ درصد مامورین سرشماری در فریدونکنار بومی هستند

DSCN9082

محمد حسین زاده لداری در آئین نمادین نواخته شدن زنگ سرشماری عمومی کشاورزی فریدونکنار، ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ۱۸ درصد از اشتغال مستقیم مردم در بخش کشاورزی است و به نوعی اشتغال کشور به این بخش وابستگی دارد چرا که بیش از ۴ میلیون کشاورز در کشور داریم.

وی تصریح کرد: دولت در حال تدوین برنامه ششم توسعه است و داشتن اطلاعات صحیح و دقیق می تواند در برنامه ریزی بهتر برای توسعه این بخش موثر و مفید باشد.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه این سرشماری از ۵ مهر آغاز شد و تا ۱۸ آبان ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد، توجه به بخش کشاورزی و سرشماری عمومی در اقتصاد کشور اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

حسین زاده با بیان اینکه آخرین سرشماری انجام شده مربوط به دهه گذشته و در سال ۸۲ است، اذعان داشت: برای اینکه مسئولین کشور بتوانند به درستی اطلاعات را طبقه بندی کنند و برای آینده این بخش تصمیم گیری نمایند لازم است تا اطلاعات را در این سرشماری با دقت و حوصله در اختیار مامورین سرشماری قرار دهیم.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فریدونکنار از مصاحبه حضوری مامورین سرشماری با کشاورزان و استفاده از تب لت به جای فرم های کاغذی خبر داد واستفاده از آنرا به مراتب بهتر از کاغذ دانست.

سرشماری کشاورزی هیچ ربطی به سازمان هدفمندی یارانه ها ندارد

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه ۹۹ درصد مامورین سرشماری این شهرستان بومی هستند، گفت: نام، نام خانوادگی، کدملی، سطح کاشت، نوع محصول، تعداد درختان بارور و محصول دائمی، تعداد دام سبک و سنگین و فعالیت های گلخانه ای از مهمترین پرسش هایی است که از کشاورزان سوال خواهد شد.

حسین زاده در ادامه با تاکید بر اینکه این اطلاعات کاملا محرمانه خواهد ماند، یادآور شد: اطلاعاتی که کشاورزان در اختیار ماموران سرشماری قرار می دهند به هیچ وجه به ارتباطی با سازمان هدفمندی یارانه ها ندارد.

بهبود وضع کشاورزی با ارائه آمار دقیق

DSCN9049

سید عظیم اسماعیل زاده مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار نیز در ابتدای این آئین، ضمن تبریک تقارن بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به مسئولین شهرستان، اظهار داشت: از امروز سرشماری عمومی کشاورزی با به صدا درآمدن زنگ نمادین آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارائه آمار دقیق از سوی کشاورزان در برنامه ریزی برای بهبود وضع کشاورزی قطعا تاثیرگذار است و امیدواریم این سرشماری مقدمه ای باشد تا مشکل بخش کشاورزی برطرف گردد.

 دولت واردات برنج را متوقف کند/ کشاورز به آب زنده است

DSCN9101

تقی نیکبخت در حاشیه این آئین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و فرارسیدن ماه مهر آغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، اظهار داشت: سرشماری کشاورزی یک کار خوبی است که از امروز آغاز می شود و قطعا با بدست آمدن اطلاعات صحیح می توان نسبت به سوخت، کود و سم بیشتر برنامه ریزی صورت داد.

وی تصریح کرد: دغدغه های کشاورزان را بدین وسیله می توانیم تامین کنیم، در رابطه با آب بندان که در فصول کشاورزی یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزان می باشد نیز مسئولین باید ورود پیدا کنند و آنرا در اولویت قرار دهند، چرا که آب است که یک کشاورز را زنده نگه می دارد.

نیکبخت در ادامه عنوان داشت: روستای بزرگ بیشه محله ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد و مردم فهیم این روستا و بخش مرکزی با مامورین سرشماری قطعا به خوبی همکاری خواهند کرد و ما در این بخش هیچ مشکلی با این موضوع نداریم.

وی با ابراز گلایه از قیمت خرید برنج از کشاورزان، اذعان داشت: با توجه به مشکلات و معضلاتی که یک کشاورز برای تولید برنج دارد و با قیمت های گزافی که در فصل کاشت و داشت هزینه می کند متاسفانه روند واردات برنج به کشور همچنان ادامه دارد و این بزرگترین ضربه به بدنه کشاورزی کشور و کشاورز است و از دولتمردان می خواهیم توجه خاصی به این موضوع داشته باشند تا این مشکلات نیز برطرف گردد.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا