اردوغان: بدون عملیات زمینی، نابودی تروریسم امکان‌پذیر نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «ان‌تی‌وی» ترکیه، رئیس جمهور ترکیه امروز (شنبه) در نشست خبری که در فرودگاه بین المللی آتاتورک در استانبول برگزار شده است، اعلام کرد که برای مبارزه با داعش باید ابتدا منطقه پرواز ممنوع اعلام و سپس منطقه حائل در مرزهای سوریه ایجاد کرد. در گام بعدی نیز گروه‌ها و افرادی که همکاری و هماهنگی با آنها صورت خواهد گرفت، تعیین شوند.

«رجب طیب اردوغان» گفت: با دولت درباره بررسی تهدیدات داعش گفت‌و‌گو می‌کنیم سپس تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ خواهد شد، اعلام می‌شود.

گزارش‌های خبری در روزهای گذشته اعلام کردند که موضع ترکیه در قبال داعش پس از آزاد شدن گروگانهای این کشور در عراق از دست داعش، در حال تغییر کردن است.

ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد که ترکیه هنوز از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند و اگر این کشور خواستار مبارزه با تروریسم در قالب ائتلاف علیه داعش است، باید حمایت خود از تروریست‌ها را متوقف کند (جزئیات بیشتر). معلم افزود که درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع، هماهنگی این کشور با اسرائیل را نشان می‌دهد زیرا اسرائیل نیز خواستار ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه شده است.

رجب طیب اردوغان در ادامه همچنین تاکید کرد: برای نابودی تروریسم تنها عملیات هوایی کافی نیست بلکه عملیات زمینی هم نیاز است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرد که در صورت نیاز به اقدام ارتش این کشور برای انجام عملیات نظامی در مرزها، پارلمان با آن موافقت کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا