واکنش مدير شبکه سه به اظهارات کفاشيان

مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه سه و رییس شورای سیاست‌گذاری ورزش سیما در پاسخ به پرسشی  مبنی بر وضعیت پخش بازی‌های لیگ برتر از تلویزیون و همچنین اظهارات اخیر علی کفاشیان (رییس فدراسیون فوتبال) درخصوص جلوگیری از پخش این بازی‌ها از تلویزیون، گفت: موضوع حق پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال، در حوزه‌ی معاونت اداری و مالی سازمان صداوسیما صورت می‌گیرد، برخلاف بحث خرید رایت بازی‌های آسیایی. اما به طور اجمالی یک استانداردهایی برای پخش مسابقات ورزشی وجود دارد. ما دائما مسابقات مختلف را خریداری و پخش می‌کنیم، در نتیجه نباید حق پخش این بازی‌ها متفاوت با آنچه مرسوم است، باشد.

به نقل از ایسنا، مدیر شبکه سه سیما با تاکید بر اینکه تلویزیون بنای پخش مسابقات لیگ برتر را دارد، عنوان کرد: حق پخش این بازی‌ها باید مبتنی بر واقعیت‌های موجود،‌ مهرگذاری و پرداخت شود.

وی افزود: عدد پیشنهادی سازمان صداوسیما درخصوص خرید حق پخش بازی‌های لیگ برتر، در سقف عددی است که می‌شود برای حق پخش پیش‌بینی کرد.

رییس شورای سیاست‌گذاری ورزش سیما همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری از حوزه‌های ورزشی دیگر،‌ صداوسیما ‌سرمایه‌گذاری کرده و حق پخش را خریداری می‌کند،‌ گفت: ما در حال حاضر پخش بسیاری از مسابقات را دلاری خریداری و پخش کرده‌ایم. در این حوزه سازمان چه درآمدی داشته است؟

مدیر شبکه سه سیما همچنین با بیان اینکه صدا و سیما پخش مسابقات ورزشی را به صورت پیکج کامل برای کل ورزش کشور می‌بیند‌، گفت: رسانه ملی برای خرید خیلی از مسابقات سرمایه‌گذاری کرده است و نگاه صدا و سیما نگاه جامعی برای همه ورزش کشور است. درنتیجه ما مکلف هستیم سرمایه‌های صدا و سیما را برای همه ورزش کشور به کار بگیریم.

زین‌العابدین در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا گفت: اگر صدا و سیما همه هزینه‌ها را برای پخش فوتبال سرمایه‌گذاری کند، به سایر ورزش‌ها نمی‌رسد. اعتباراتی در صداوسیما وجود دارد که برای همه ورزش‌هاست و ما نمی‌توانیم همه این اعتبارات را به فوتبال سوق دهیم.

او با طرح این پرسش که مبنای ارقام‌هایی که برای حق پخش بازی‌ها اعلام می‌شود چه چیزی است و چه کسی آن را تعیین می‌کند‌، گفت: این ارقام باید با یک استانداردی پیشنهاد و تایید شود.

مجید زین‌العابدین در پایان تاکید کرد: همین که صداوسیما رایت سایر مسابقات را خریداری و پخش می‌کند، نشان می‌دهد که در این زمینه هیچ مشکلی ندارد. اگر هم جایی به مشکل برمی‌خورد، طرف مقابل است که باید به مشکل خود رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، آخرین جلسه میان رییس فدراسیون فوتبال و نماینده سازمان صدا و سیما با موضوع حق پخش تلویزیونی امروز – پنجم مهر ماه – در حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور برگزار شد که بی‌نتیجه‌ ماند.

رییس فدراسیون فوتبال با تاکید بر بی‌نتیجه ماندن آخرین جلسه با صداوسیما بر سر حق پخش تلویزیونی گفت: نماینده صداوسیما اختیار افزایش حق پخش را نداشت و از نظر من جلسه دیگری در کار نیست و از امروز مقدمات لازم برای جلوگیری از پخش مسابقه‌های لیگ برتر را فراهم می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا