هواشناسی:باران و کاهش ده درجه ای هوا

به گزارش ایسنا،احد وظیفه با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی که بیانگر نفوذ توده پرفشار سرد از عصر دوشنبه به سواحل دریای خزر است ، گفت: براین اساس فردا دوشنبه از اوایل شب بارش باران و وزش باد، برخی نقاط با رعد و برق در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود. 
 
همچنین در روز سه‌شنبه برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و با شدت کمتر در دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و به صورت پراکنده در استان خراسان شمالی بارش شدید باران دور از انتظار نخواهد بود.
 
مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این که دریای خزر نیز در روز سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید طوفانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: دمای هوا ابتدا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور بویژه در استان‌های ساحلی بین ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد و سپس در روز سه‌شنبه بین ۵ تا ۱۰ درجه در این مناطق کاهش خواهد یافت.
 
وی افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده، برای برخی از مناطق استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و جنوب فارس، در بعدازظهر تا اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده یا رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 
 
از بعدازظهر روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر، افزایش ابر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، همراه با کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما را پیش‌بینی می‌کنیم.
 
مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، گفت: آسمان تهران فردا یکشنبه صاف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۱۸و۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. 
 
در روز دوشنبه نیز آسمان تهران نیز کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است؛ حداقل و حداکثر دما در این روز ۱۹ و ۲۹ درجه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا