مدیر کمیته امداد فریدونکنار خبر داد

پرداخت ۱۴ میلیارد ریال زکات در فریدونکنار

به گزارش بصیر، غلامرضا علیپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: زکات واجب فراموش شده ای بود که با ابلاغ مقام معظم رهبری به کمیته امام خمینی (ره) این فریضه الهی احیا شده است.

مدیر کمیته امداد فریدونکنار با اشاره به اینکه مردم مردم مومن و خداجوی فریدونکناری در سال ۹۱ مبلغ ۴ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند، تصریح کرد: هر چند در مازندران مصادیق زکات واجب وجود ندارد ولیکن زکات مستحبی وجود دارد که همان ثواب را متبادر می کند.

علیپور یادآور شد: مبالغ اخذ شده طبق فتاوای مراجع تقلید در راستای ساخت اماکن عمومی از قبیل راه، مساجد، مدرسه، مراکز درمانی، خانه عالم و مقداری هم صرف فقرای همان منطقه و روستا شده است.

مدیر کمیته امداد فریدونکنار خاطرنشان کرد: تا کنون ۴ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات به مددجویان این نهاد در سال جاری پرداخت شده است.

علیپور اذعان داشت: از این مبلغ به ۱۴۱ نفر وام کارگشایی و ۶۹ نفر برای اشتغال از سوی کمیته امداد امام خمینی فریدونکنار تسهیلات پرداخت شده است که این تسهیلات از منابع امدادی بوده و تعداد ۱۶۷ نفر به بانک های عامل معرفی شدند تا از تسهیلات بانکی برای اشتغال بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا