اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار

مواضع سیاسی ما باید مطابق مواضع نظام باشد

به گزارش بصیر، حجت الاسلام والمسلمین جلالی در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار در سالن اجتماعات این اداره، ضمن تسلیت ایام عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت و عاشورای حسینی، اظهار داشت: حادثه مهم عاشورا حامل پیام ها و عبرت هایی است که هر یک از ما به عنوان شیعه اباعبدالله موظفیم تاریخ خونین کربلا را مطالعه، درس ها و عبرت ها را کشف کرده و به عنوان الگو و سرمشق در زندگیمان پیاده کینم.

وی تصریح کرد: پیام عاشورا فداکاری، ایثار، صبر و مقاومت برای ماست و در صحنه مبارزه با ظلم و بیداد یکی دیگر از درس های عاشورا این است که در این صحنه نبرد ظلم و بیداد همه موظف هستند حضور داشته باشند.

جلالی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از درس های عاشورا این است که در این صحنه ظلم و بیدار همه موظف به حضورند، کما اینکه در حادثه کربلا این چنین بود، همچنین یکی دیگر از درس های مهم عاشورا این است که جبهه دشمن هر چه قوی و مستحکم باشد آسیب پذیر خواهد بود، چرا که حداقل جمعیت یزیدیان ۳۰ تا ۱۲۰ هزار نفر بود اما جمعیت عاشورائیان با همه حواشی کمتر از ۲۰۰ نفر که برخی آنرا ۱۲۰ نفر نقل کرده اند.

وی افزود: عاشورائیان توانستند با این جمعیت کم دشمن را در کوفه، شام و در مدینه دچار شکست و آسیب کنند که در نتیجه به سرنگونی آل امیه ختم شد.

خطیب جمعه فریدونکنار در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از خواص و عوام به دلیل فقدان بصیرت، اظهار داشت: گروهی اهل نماز بودند اما به صف دشمن پیوستند چرا که اسیر هوای نفس شدند و فکر کنند مبارزه با آقا اباعبدالله واجب است که آنهم به دلیل فقدان بصیرت است.

اهل بصیرت نجات می یابند

جلالی یادآور شد: عده ای همانند حبیب و زهیر اهل بصیرت بودند و نجات پیدا کردند، در هر عصری این امتحانات وجود دارد، باید از عبرت های عاشورا درس گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید دید اگر ما در آن زمان بودیم چه می کردیم، عنوان داشت: اگر آن روز نبودیم امروز چگونه موضع می گیریم و عمل می کنیم، وقتی به قرآن مراجعه می کنیم دو عامل اصلی برای انحراف این مردم از راه اصلی به خلاف تبیین می شود، اولی اینکه مردم خدا را فراموش کرده اند و دوم اینکه حقیقت نماز که تنها بازدارنده فحشا و منکر است را فراموش و رها کردند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه عمر سعد و ابن زیاد شهوت ریاست و شهرت آنها را وسوسه کرده بود و در یک کلام دنیا طلبی سبب شد تا سرهای پسر فاطمه (س) به روی نیزه برود تا آنها به اهداف شیطانی خود برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه نگذارید ارزش های اسلامی رنگ ببازد و ارزشهای غربی جایگزین شود، خاطرنشان کرد: حرکت های ناموزون غیر اسلامی را وارد حرکات اسلامی نکنید، خرافات به نام اسلام جایگزین نشود، امر به معروف و نهی از منکر ترک نشود.

جلالی تاکید کرد: همه ما بی شک به امام حسین(ع) علاقه مند هستیم، اما شمشیرهایمان بر علیه آمریکایی ها باید باشد، این مهم است، مواضع سیاسی ما باید مطابق مواضع نظام باشد.

تخصیص تملک دارایی به مردم اطلاع رسانی شود

خطیب جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهرستان فریدونکنار برای چندمین بار از نبود جراح مغز و اعصاب که مسئولین از سال گذشته وعده آنرا برای بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان داده بودند انتقاد کرد و اظهار داشت: پل هوایی میدان ولیعصر با توجه به تخصیص بودجه حرکت بسیار کندی دارد.

 

وی همچنین به حل مشکل استقرار اداراتی که در فریدونکنار همانند اداره اوقاف و تعاون روستایی وجود ندارد تاکید کرد و گفت: باید در بحث تخصیص تملک دارایی بودجه آن که به ادارات تخصیص یافته مشخص و به مردم اطلاع رسانی گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا