توافق بین ایران و امریکا با عبور از خطوط قرمز نهایی شد

بصیر، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی امروز پارلمان در تذکرات شفاهی اظهار داشت: تذکر بنده به وزیر امور خارجه و موضوع حریم هسته‌ای است.


وی ادامه داد: طبق اطلاعات و اخبار واصله توافقات هسته‌ای فی‌مابین هیئت ایرانی و طرف آمریکایی نهایی شده است، اما اولا سکوت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر زیاده‌گویی نماینده مذاکره‌کننده آمریکایی که تکرار گزافه‌گویی آنهاست سبب پررویی، زیاده‌خواهی و هزیان‌گویی شیطان بزرگ، آمریکا شده است.

زاکانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، پیگیری برخی افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای برای راه‌اندازی کمپینی با عنوان «هر توافق بدی بهتر از توافق نکردن است» را ذلت می‌دانیم و آن را به شدت محکوم کرده و از دستگاه های امنیتی می‌خواهیم پشت پرده آنها را برای ملت عزیز ایران مشخص کند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: ثانیاً اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط قرمز ترسیمی از سوی نظام اسلامی در توافق ضمنی داشته است که بی‌شک منجر به تضییع حقوق ملت ایران و پایمال شدن دستاوردهای هسته‌ای خواهد شد.

وی تاکید کرد: پذیرش خواسته‌های ظالمانه طرف آمریکایی در کاهش غنی‌سازی و تغییر ماهیت بخش‌هایی از صنعت غنی‌سازی در مقابل لغو بخش کوچکی از تحریم‌ها، غیرقابل قبول برای ملت رشید ایران و موجب ضرر به منافع ملی و مصالح انقلاب اسلامی است.

زاکانی در ادامه اظهار داشت: ثالثا طبق اصل ۱۲۵ قانون اساسی، تعهدات و معاهدات بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اما متاسفانه در موضوع مذاکرات هسته‌ای نمایندگان مجلس در بی‌خبری محض به سر می‌برند و هیچ اطلاع رسانی دقیقی به نمایندگان در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: حرکت دولت بدون در نظر گرفتن نظرات مجلس، موجب بروز مشکلات بعدی و عدم تصویب هر پیمانی که خلاف مصالح مردم باشد، خواهد شد که تبعات آن مستقیما بر عهده مذاکره‌کنندگان است.

وی در پایان گفت: از صداوسیما می‌خواهیم زمینه بحث و مناظره بین صاحب‌نظران را فراهم کند تا ابعاد مختلف موضوع به سمع و نظر مردم عزیز برسد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا