اختصاصی/ مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار

 ۲۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب فریدونکنار نیاز به بازسازی دارد/ لزوم تخصیص ۲۳ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش بصیر، جعفر جعفرنیا در جلسه شورای اداری فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: در فریدونکنار ۲۲ هزار واحد داریم که به آن آب رسانی می کنیم، همچنین آب رسانی به ۶ روستای شهرستان نیز بر عهده ماست که ۳۷۰۰ واحد می باشد.

وی با بیان اینکه ۸ حلقه چاه داریم و دبی ما نیز ۱۹۰ متر بر ثانیه است، عنوان داشت: خط انتقال ما لوله آزبست ۵۰۰ میلی متری به طول ۲۴ کیلومتر از محور درویش خیل تا داخل شهر کشیده شده است، همچنین طول شبکه ما ۱۵۰ کیلومتر می باشد که ۲۰ کیلومتر آن نیز به بازسازی دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار با اشاره به اینکه ۵ کیلومتر شبکه فرسوده داریم و ۱۵ کیلومتر دیگر نیز به دلیل افزایش جمعیت نیاز به بازسازی دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات ما در کمبود و کدورت آب است، چرا که با توان استحصال ۱۹۰ لیتر در ثانیه ما حدود ۷۰ لیتر با توجه به جمعیت شناور فریدونکنار کمبود داریم.

جعفرنیا با اشاره به راه حل جبران این کمبود، عنوان داشت: با حفر یک حلقه چاه جایگزین در سال جاری حدود ۲۰ لیتر به در ثانیه به توان دبی ما افزوده شد و یک حلقه چاه دیگر را نیز می خواهیم حفر کنیم.

وی اذعان داشت: در دراز مدت با استفاده از آب سد البرز، ۲۲ میلیون متر مکعب از این حق آبه، آب شرب می باشد قابل استفاده است که کار اجرایی آن آغاز شده و علاوه بر این در بخش توزیع و مدیریت بر عرضه و تقاضا توزیع یکنواخت آب را در دستور کار داریم.

جعفرنیا یادآور شد: لوله خط انتقال ما در سال ۱۳۶۳ کار شده است و در نزدیکی جاده قرار دارد و به همین دلیل دچار شکستگی هایی شده و تقریبا ماهی یک مورد شکستگی داریم، در حالیکه نرم اصلی آن هر ۸ سال یکبار این شکستگی ایجاد می گردد.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه فریدونکنار  با بیان اینکه برای تعمیر و جابه جایی این خط انتقال به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا یک خط انتقال جدید از جنس چدن احداث کنیم، اظهار داشت: عمده ترین مسئله ای که همشهریان ما را دچار ناراحتی کرده است بحث کدر بودن آب می باشد، تمامی استانداردهای لازم را آب شرب فریدونکناراز لحاظ شیمیایی و فیزیکی دارد اما نیاز داریم تا پکیج حذف آهن و منگنز را در این شهرستان احداث کنیم.

جعفرنیا همچنین اذعان داشت: تمام چاه های ما آهنشان زیر حد مجاز است، ۲۴ کیلومتر خط انتقال داریم که ۸ ساعت زمان می خواهد این آب از درویش خیل به شهر برسد و زمان کافی برای آهن سه ظرفیتی وجود دارد تا این خط انتقال رسوب پیدا کند و این نیاز شهرستان ما را به داشتن خط انتقال کوتاه مشخص می کند.

وی ادامه داد: برای احداث پکیج آهن منگنز ۲۰۰ میلیون تومان برای سال جاری تخصیص پیدا کرده است و پیگیر هستیم تا ۸۰۰ میلیون تومان دیگر نیز تخصیص پیدا کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر این سیستم باید کارهایی چون شستشوی شبکه خط انتقال را انجام دهیم  و همچنین در خط انتقال شسشتو حدود ۷ شیر تخلیه نیز در وصل کنیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا