افزایش آلودگی هوا و ایجاد وارونگی دما در هفته آینده

مجید آزادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: نقشه های هواشناسی سامانه بارشی جدیدی را تا هفته آینده نشان نمی دهد از این رو شاهد افزایش پایداری هوا خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین سرد شدن هوا نیز زمینه را برای بروز پدیده وارونگی دما فراهم می کند از این رو از فردا – پنج شنبه – در تهران پدیده وارونگی دما خواهیم داشت، اما به علت اینکه اکنون هوای تهران در شرایط پاک قرار دارد و بسیاری از شهروندان نیز خارج از شهر به سر می برند عملا در روزهای پنج شنبه و جمعه هوا آلودگی چندانی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه این روند در روز جمعه نیز ادامه دارد، افزود: از صبح شنبه

– ۱۷ آبان ماه – که تردد خودروها و فعالیت های صنعتی افزایش می یابد زمینه برای بروز آلودگی هوا فراهم می شود و پدیده وارونگی را در اوایل صبح خواهیم داشت.

آزادی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد تهران در روزهای پنج شنبه و شنبه – ۱۵ و ۱۷ آبان ماه – دمای منفی یک درجه را تجربه کند که این کاهش دما به همراه افزایش فعالیت های شهری پدیده وارونگی دما را به همراه خواهد داشت.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو افزود: سرعت کنونی باد در تهران ۴ متر بر ثانیه (۱۴ کیلومتر بر ساعت) و میزان دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر و رطوبت نسبی نیز ۶۵ درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران قسمتی ابری و با بیشینه دمای ۱۲ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

آزادی گفت: برای ۲۴ ساعت اول ( ساعت ۱۲ صبح روز چهارشنبه تا ۱۲ صبح روز پنج شنبه ) هوایی نیمه ابری و بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید با بیشنه دمای ۱۱ و کمینه منفی یک پیش بینی شده است.

وی افزود: برای ۲۴ ساعت دوم ( ساعت ۱۲ صبح روز پنج شنبه تا ۱۲ صبح روز جمعه) هوایی صاف گاهی وزش باد درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی و بیشینه دمای ۱۳ و کمینه دمای صفر و برای ۲۴ ساعت سوم ( ساعت ۱۲ روز جمعه تا ۱۲ صبح روز شنبه) هوایی صاف گاهی وزش باد درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی با بیشینه دمای ۱۴ و کمینه منفی یک پیش بینی شده است.

آزادی گفت: دمای کنونی تهران ۷ درجه سانتیگراد و هوا ابری است، جهت باد نیز شرقی گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا