تلاش برای جا زدن امضای خاتمی به عنوان توبه‌ نامه!

بصیر، با وجود گذشت بیش از دو هفته از اظهارات جنجالی روحانی در زنجان و مقایسه غیرمستقیم سران فتنه و حر، واکنش ها به این موضوع همچنان ادامه دارد.

روحانی در زنجان گفته بود: “من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالاتر از گناه حر و عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر(ص) و امام علی(ع) جز ابا عبدالله الحسین(ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر در برابرش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشید.”

پس از این اظهارات، بسیاری از شخصیت های سیاسی، مقایسه روحانی را قیاس مع الفارق دانستند و به برشمردن تفاوت های حر و سران فتنه پرداختند.

این در حالی است که حتی در صورت پدیرش درستی و بجا بودن این قیاس، نکته قابل تامل در خصوص سران فتنه، عدم پذیرش اشتباه و عذرخواهی بوده است به گونه ای که با گذشت بیش از ۵ سال از وقایع مربوط به فتنه ۸۸، نه تنها هیچ یک از سران و عوامل اصلی آن حوادث، از نظام و مردم عذرخواهی نکرده اند، بلکه اساسا اشتباه و خطای خود را نیز باور ندارند.

با این وجود، اخیرا زمزمه هایی مبنی بر اینکه عده ای قصد دارند برخی اقدامات و اظهارات سران فتنه را معادل عذرخواهی قلمداد کنند، پررنگ تر شده است. یکی از مهمترین این مصداق های ادعایی، نامه خاتمی به رهبر معظم انقلاب در زمان بستری شدن ایشان در بیمارستان به شمار می رود.

بر این اساس، حمیان فتنه که مدت هاست به دنبال بازگشت بی هزینه و بدون عذرخواهی خاتمی به نظام هستند، نامه مذکور را عذرخواهی خاتمی قلمداد کرده اند! آیت الله سید احمد خاتمی با اشاره به این نامه و با بیان اینکه نامه خاتمی به رهبر انقلاب در زمان بستری در بیمارستان برای دعا جهت شفا بود و به معنای توبه نیست، تاکید کرده است: متاسفانه برخی نه تنها توبه نمی‌کنند که طلبکارانه با نظام برخورد می‌کنند. اینها با رای چهل میلیونی و مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را به عنوان سرمایه ملی سوزاندند اما همچنان طلبکار هستند.

حال سوال اینجاست که چگونه می توان امضای یک نامه از طرف مجمع روحانیون و آرزوی سلامتی برای رهبر انقلاب را توبه و بازگشت خاتمی به حساب آورد(!) و بر اساس آن فتنه ۸۸ را به طور کامل نادیده گرفت؟ البته این حاشیه سازی ها به عده ای از حامیان فتنه که به دنبال بازگشت بی هزینه سران خود به نظام هستند مربوط می شود و این در حالی است که عوامل اصلی فتنه، نه تنها از اقدامات خود پشیمان نیستند بلکه به صراحت – و این روزها به صورت کمتر علنی – از سابقه خود دفاع می کنند!

 
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا