زمان‎تخریب ‎تاسیسات ‎تسلیحات ‎شیمیایی ‎سوریه

بصیر، رئیس فعلی شورای امنیت از آغاز ماموریت تخریب تاسیسات تولید تسلیحات شیمیایی سوریه در اواخر ماه جاری میلادی و پایان آن تا اواسط ۲۰۱۵ خبر داد.


«گری کوئین‌لن» رئیس فعلی شورای امنیت از پایان روند تخریب تاسیسات تولید تسلیحات شیمیایی سوریه تا اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی کوئین‌لن روز چهارشنبه اعلام کرد:‌« هفت آشیانه هواپیما و پنج تونل زیرزمینی وجود دارد که باید تخریب شود. عملیات تخریب در پایان ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد و تا تابستان ۲۰۱۵ ادامه خواهد یافت».

وی در ادامه افزود که علاوه بر ۱۲ سایت ذکر شده یک مرکز تولید ریسین نیز وجود دارد که در دستور کار عملیات تخریب قرار خواهد گرفت.

سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی عمده ماموریت مشترک خود مبنی بر تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه را تا ۳۰ سپتامبر به انجام رساندند. سازمان منع تسلیحات شیمیایی در اواخر اکتبر اعلام کرد که ۹۷.۸ درصد از تسلیحات شیمیایی سوریه نابود شده‌اند.

در سپتامبر ۲۰۱۳ و در خلال جنگ داخلی سوریه، این کشور پذیرفت تا تحت کنترل نهادهای بین‌المللی با انتقال و تخریب تسلیحات شیمیایی خود موافقت کند.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا