مراقب یخ زدگی کنتورهای آب باشید

بصیر، محمدهادی رحمتی روز پنجشنبه با اشاره به برودت و سرمای هوا افزود: عمده موارد یخ زدگی، تأسیسات مربوط به کنتور و لوله‌های آب داخل منازل است که با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان به راحتی قابل پیشگیری است.


وی با اشاره به اقداماتی که شهروندان می توانند در پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتورهای منازلشان انجام دهند، تصریح کرد: ‘عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت و سایر الیاف مصنوعی در محفظه کنتور’ و ‘عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان’ از جمله این راهکارهاست.

وی اظهار داشت: در زمان بروز یخبندان از مواردی از قبیل ‘ریختن آب جوش بر روی کنتور’ ، ‘روشن کردن آتش در حوضچه کنتور’ و ‘باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ زدگی کنتور و لوله‌های آب’ جداً خودداری کنید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: اکیپ‌های عملیاتی در سطح شهرهای استان برای رفع مشکلات یخ زدگی در زمستان امسال آمادگی کامل دارند و از شهروندان درخواست می شود در زمان یخ زدگی انشعابات آب، مراتب را سریعاً به مرکز ارتباط مردمی ۳۲۴۸۰۳۷۰ و امداد آب ۱۲۲ این شرکت اعلام و از دست کاری کنتور جدا خودداری کنند.

رحمتی اظهار امیدواری کرد: با اطلاع رسانی از سوی رسانه‌ها و رعایت موارد از سوی شهروندان، شاهد کمترین خسارات و مشکلات در تأسیسات آب رسانی باشیم.

وی همچنین با اشاره به برودت بی سابقه در سال‌های گذشته یادآور شد: این سرما، یخ زدگی تعداد زیادی از انشعابات آب و بخشی از تأسیسات آب رسانی این شرکت را در برداشت که این امر علاوه بر خسارات زیاد، معضلات گوناگونی را به وجود آورده بود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا