عکس/ شورشیان پرسپولیس

حاشيه در پرسپولیس موج می‌زند. این حواشی میان بازیکنان شبه ستاره یکی از ۲ تیم محبوب پایتخت روز به روز بيشتر می‌شود. اما از آنجا كه مديران اين تيم حواشی به مراتب بزرگ‌تری را می‌سازند، شاید ياغی‌گری‌ بازيكنان كمتر به چشم می‌آيد. شاید همين بی‌تدبيری‌های مديريتی است كه آنها را اين‌گونه سركش تر از گذشته كرده است. هنوز حواشی اقدامات سیاسی و منتقمی در برکناری دایی و رحیمی و ملاقات آنها با عامل موساد در باشگاه رئال مادرید از یاد هواداران نرفته است. 

پرسپولیس بازیکنان سرکش کمی به خود ندیده و واژه یاغی با نام برخی بازیکنان سابق این تیم عجین شده بود؛ از مجتبی کرمانی مقدم و محرمی گرفته تا بهروز رهبری فرد و مهدی هاشمی نسب و علی انصاریان. شاید بتوان علی کریمی را هم با درجه کمتری در ردیف آنها قرار داد. این بازیکنان که همگی در زمان سرمربیگری علی پروین بازی کرده اند، شاید برخی حرکاتشان مورد تایید نبوده؛ اما هیچ گاه حرمت جایگاه سرمربی را نشکستند و پس از کنار گذاشتن از تیم، با عذرخواهی بازگشتند. ماجرای گل و شیرینی های بهروز رهبری فرد زمان علی پروین که زبانزد عام و خاص است.

شبه ستاره ای که ادای یاغی گران را در می آورد!

این روزها جوانی که حاشیه های زیادش بر استعداد و بازی خوبش چربیده، ادای یاغی ها را در می آورد و هر از چندگاهی تیتر یک رسانه ها می شود. آخرین سکانس جنجالی پیام صادقیان در پرسپولیس که از چشم دوربین های عکاسان و تماشاگران (با وجود راه ندادن دوربین های تلویزیونی) دور نماند، توهین مستقیم این بازیکن تازه از محرومیت برگشته به جایگاه سرمربیگری پرسپولیس بود. نگفتیم توهین به حمید درخشان چرا که این اولین بار نیست سرمربی سرخپوشان در مقابل حاشیه‌سازی و جنجال بازیکنان سکوت یا بهتر بگوئیم مماشات می کند. از مصاحبه جنجالی میثم حسینی به خاطر قرار نگرفتن در ترکیب و اخراج این بازیکن و بازگشتش به تمرین و ترکیب و پاسخ علیرضا نورمحمدی به این بازیکن گرفته تا درگیری رضا حقیقی با نادر باقری دستیار درخشان در تمرینات، همه در زمان کوتاه سرمربیگری درخشان صورت گرفته است. اعتراض عباس زاده به تعویض و رفتن به رختکن و مصاحبه های سوشا مکانی و واکنش نشان ندادن درخشان به آنها و قرار دادن وی در ترکیب اصلی در برخی بازی ها هم در نوع خود شبهه بر انگیز است.

درخواست جلاد برای بخشش یاغی/ این یاغی‌هاجلاد می‌خواهند/ جولان شبه‌ستاره‌های کاغذی
سوء استفاده از شخصیت درخشان
به نظر می‌رسد بازیکنان به خاطر شخصیت درخشان راحت‌تر از زمان دایی اعتراض می‌کنند. البته خود درخشان این موضوع را به هیچ وجه قبول ندارد و می گوید: “اصلا اینطور نیست. اگر برخوردی با بازیکنان خاطی صورت نمی گیرد، دلیل بر این نیست که اصلا قرار نیست برخوردی انجام شود. بعدا صدای این برخوردها بلند می‌شود. عباس‌زاده که به تعویضش اعتراض کرد جریمه می‌شود، اما نمی‌شود ناگهانی یک نفر را محکوم کرد و بالای طناب دار برد. باید به تخلفش رسیدگی شود و این کار زمان می‌برد.من به جایش مهربان هستم و به جایش هم جلاد می شوم. باید اجازه دهید تا زمان لازم برای برخورد فرا برسد!

حال باید منتظر ماند این زمان موعود حمید درخشان کی از راه می رسد. خیلی ها اعتقاد دارند درخشان با حواله کردن سرنوشت بازیکنان خاطی به باشگاه و بازگشت آنها به تمرینات و حتی ترکیب اصلی، به نوعی دندان روی جگر گذاشته تا دربی را با همه ستارگان حتی یاغیان برگزار کند و محبوبیت احتمالی خود را روی سکوها و در رسانه ها به دست آورد و آن گاه به قول خودش به نوعی جلاد شود!

ماجرای رفت و برگشت صادقیان 

صادقیان در بازی مقابل پیکان در هفته سیزدهم لیگ پس از تعویض به سبک خود به تصمیم حمید درخشان اعتراض کرد و در هنگام بیرون رفتن با زدن به دست درخشان و غرولندکنان رفتار ناخوشایندی از خود نشان داد و به رختکن رفت. پس از بازی در صفحه اینستاگرامش نوشت: هواداران مرا ببخشند، نیم فصل از پرسپولیس جدا می‌ شوم.

کار پیام به همینجا ختم نشد و بعد از مصاحبه های درخشان که کار او را تقبیح کرده بود در عکس العملی عجیب و توهین آمیز در تمرین رو به عکاسان بارها و بارها دهان خود را به نشانه خمیازه باز کرد و تیتر اول رسانه ها قبل از تعطیلات شد. 

رفتار صادقیان یک اتفاق مسبوق به سابقه است. این بازیکن از زمان حضور در پرسپولیس به دلایل مختلف و با عکس العمل‌های متفاوت بارها دردسر ایجاد کرده است. او سال گذشته در چند مورد با ضربات آرنج بازیکنان حریف را مورد حمله قرار داد و در دربی در همان لحظات اولیه باید به دلیل ضربه زدن به اکبرپور از زمین اخراج می‌ شد. او در یک بازی دوستانه هم با رضا حقیقی هم‎تیمی اش گلاویز شد تا کارنامه اش پربارتر بشود!

درخواست جلاد برای بخشش یاغی/ این یاغی‌هاجلاد می‌خواهند/ جولان شبه‌ستاره‌های کاغذی
صادقیان که به نوعی وی را بازیکن مورد علاقه علی دایی می دانند، در این فصل هم در زمان سرمربیگری خود دایی خیلی زود به دلیل حمله به داور ۳ ماه از فوتبال محروم شد که با وساطت افرادی مثل خود حمیددرخشان سرمربی پرسپولیس با کاهش محرومیت به ۲ ماه میادین برگشت و در اولین بازی در جام‌حذفی یک پنالتی به دست آورد و با به ثمر رساندن آن نوید روزهای خوشی را برای پرسپولیس داد، اما با وجود گفت‌وگویی که او در آن اعلام کرده بود حتما رفتارش را تغییر می‌ دهد، اوضاع به شکلی پیش رفت که انتظارش می رفت.

قضیه از آنجا جالب‌تر شد که درخشان در واکنش به خمیازه های صادقیان گفت: “من نباید پاسخگوی خمیازه‌های صادقیان باشم.” وی در پاسخ به این سؤال که چرا در تمرین با صادقیان حرف نزده، اظهار داشت: “دلیلی نداشت که این کار را انجام بدهم، ما در مورد این بازیکن منتظر تصمیم باشگاه هستیم.”
 
اما تصمیم باشگاه (که به نوعی تصمیم درخشان بود) را هم دیدیم و آن هم شتر دیدی ندیدی و قرار دادن این بازیکن خاطی در ترکیب ۱۸ نفره برای بازی با گسترش فولاد بود!

صادقیان البته هنوز این برخورد خود را به عنوان یک کار ناشایست مستقیما نپذیرفته و فقط در همان اینستاگرامی که خبر از خداحافظی داده بود پیغام داده که می خواهد در دربی جبران کرده و به گفته خودش بترکونه!

خواهش درخشان برای بخشش یاغی

درخشانی که به قول خودش به موقعش جلاد هم خواهد شد، در نشست خبری پیش از بازی با گسترش فولاد اعلام کرد: “از مسوولان باشگاه خواهش کردم جلسه انضباطی پیام را به بعد از بازی با گسترش فولاد موکول کنند. البته پیام هم باید بداند در چه تیمی بازی می‌ کند!”

درخواست جلاد برای بخشش یاغی/ این یاغی‌هاجلاد می‌خواهند/ جولان شبه‌ستاره‌های کاغذی
پرسپولیس با مدیران پرسروصدا و پرحاشیه‌اش که در دو راهی استفاده یا تنبیه صادقیان قرار داشت با انتخاب گزینه بخشش باز هم بر بازیکن سالاری صحه گذاشت و نشان داد قرمزها برای دربی که شاید مهمترین بازی درخشان در این فصل باشد به حضور همه بازیکنانشان نیازمندند؛ حتی اگر این بازیکن به نفر اول نیمکت این تیم مستقیما توهین کرده باشد! آیا اگر این اتفاقات در زمان علی دایی می افتاد بازهم شاهد این گونه تسامح از سوی کادر فنی و مدیریت بودیم؟ البته، شاید انتظار بی جایی از مدیرانی مانند سیاسی و منتقمی داریم که خود از عوامل بحران این تیم هستند!/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا