اگر برنامه‌های سعیدلو نبود ایران در انتخابات AFC رأی می‌آورد

بصیر،  انتخابات اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش‌های مختلف اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود.

بر همین اساس و طبق اظهارات علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال احتمال کاندیداتوری وی برای کسب کرسی‌های هیأت اجرایی و حتی نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد تا در صورت تحقق این امر، فوتبال ایران به جمع تصمیم گیرندگان فوتبال در قاره کهن اضافه شود.

در همین خصوص شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این سؤال که کاندیداها تا چه زمانی فرصت دارند تا آمادگی خود را برای حضور در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند، گفت: هنوز زمان برای این امر اعلام نشده و با اعلام زمان مقرر، کرسی‌ها و نامزدهایی که قصد دارند پس از پیروزی در انتخابات بر روی آنها بنشینند، مشخص خواهد شد. بنابراین هنوز تاریخ خاصی در این مورد انتخاب و اعلام نشده است.

وی در مورد ابراز تمایل کفاشیان برای حضور در انتخابات پیش‌روی فیفا گفت: آقای کفاشیان به احتمال زیاد خودش را کاندیدا خواهد کرد. تا به حال هر فرصتی که پیش آمده است، رئیس فدراسیون ایران خودش را کاندید کرده است. دور پیش هم وی کاندید بود و به دلیل اینکه آقای سعیدلو خودش را کاندیدای نایب رئیسی کرد و بعد از سوی سازمان تربیت بدنی درخواست شد تا کفاشیان خودش را کنار بکشد، وی مجبور شد کنار بکشد.

رحمانی تصریح کرد: ایران باید خودش را در انتخابات آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کند. در واقع باید این اتفاق بیفتد تا حداقل یکی از کرسی‌های هیأت اجرایی AFC به این فدراسیون تعلق بگیرد چرا که فدراسیون ایران همواره خودش را به عنوان یک فدراسیون فعال نشان داده و برای کسب این کرسی از شانس بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: فدراسیون ایران در دور قبلی انتخابات هم می‌توانست به سادگی حداقل در بخش هیأت اجرایی رأی بیاورد اما برنامه‌هایی که برای پیروزی سعیدلو چیده شده بود باعث شد تا وضعیت در انتخابات دوره گذشته برای ایران در هیأت اجرایی به هم بخورد در صورتی که اگر آن برنامه‌ها نبود به طور قطع فدراسیون ایران می‌توانست در انتخابات قبلی هم رأی بیاورد.

رحمانی گفت: هیأت اجرایی دارای ۲۴ صندلی است و برای کشوری مثل ایران، امر بعیدی نیست و می‌تواند به سادگی یکی از این صندلی‌ها را کسب کند. فدراسیون ایران در تمام سال‌ها در هیأت اجرایی یک کرسی داشته و فقط در چهار سال گذشته به دلایلی که گفتم نتوانست به این مهم دست پیدا کند.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد احتمال کسب کرسی نایب‌رئیسی برای یک عضو ایرانی گفت: ممکن است در آینده در AFC تغییراتی به وجود بیاید که اگر این اتفاق بیفتد شانس کفاشیان یا هر فرد دیگری از ایران که برای این پست نامزد شود،‌ زیاد است. اگر هم تغییرات به وجود نیاید، باز هم ایران شانس دارد. در واقع معادلات سیاسی در فوتبال آسیا تغییر کرده و با گذشت زمان، این تغییرات طبیعی است، بنابراین اگر فدراسیون ایران هوشمند باشد می‌تواند از این تغییرات به سود خود استفاده کرده و حتی ناکامی چهار سال قبل را هم با موفقیت در انتخابات پیش رو جبران کند. در واقع از لحاظ آرایش مهره‌ها در منطقه تغییراتی به وجود آمده که وضعیت ایران را بهتر کرده است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا