نیویورک تایمز: نحوه قتل بن لادن همچنان درهاله ای از ابهام قرار دارد

این روزنامه نوشت: درحالیکه یک عضو سابق گروه سیلزهای نیروی دریایی پا پیش گذاشته وادعا کرده که درجریان این عملیات بیباکانه درپاکستان درسال ۲۰۱۱ بن لادن را کشته است، دوسال پیش یک عضو دیگر گروه گفته بود که وی در بین کسانی قرارداشته که به لادن شلیک کرده است.

این درحالی است که چند مقام نظامی ودیگر اعضای گروه سیلز گفته اند کسی که درآن شب درراه پله های تاریک محل اقامت بن لادن برای نخستین بار ماشه را کشیده و این رهبر تروریست را به زمین انداخت ، شخص سوم است و دو نفر دیگر که چنین ادعایی کرده اند، نیستند.

به نوشته روزنامه امریکایی، به هرحال این موضوع که چه کسی بن لادن را در یک مجتمع در پاکستان کشته همچنان موضوعی جالب ودرعین حال بحث برانگیز باقی مانده است .

ارتش امریکا هرگز عکسی ازبن لادن پس ازمرگ انتشار نداد وگفته است که جنازه اش دردریا مدفون شده است .

رابرت اونیل ۳۸ساله یک عضو سابق گروه سیلز۶ گفته است که وی برای کشتن بن لادن دوبار ماشه را کشیده است .

داستان آقای اونیل که قراراست هفته آینده دربرنامه مستند فاکس نیوز حاضر شود پیش ازاین درمجله اسکوایر به چاپ رسیده وازوی تنها به نام ‘ تیرانداز’ نامبرده شده بود.

این درحالی است که ‘ مت بیسونت ‘ یک عضو دیگر گروه عملیاتی علیه بن لادن دو سال پیش کتاب پرفروش ‘ روز راحتی نبود ‘ با نام مستعار مارک اوئن انتشار داد. وی دراین کتاب تشریح کرد که چگونه پس ازآنکه یک عضو گروه تیر خلاص را به سر بن لادن زد وی به همراه یک مهاجم دیگر وارد اتاق رهبر القاعده شده اند.

نیویورک تایمز نوشت: داستان هیچیک ازمدعیان کشتن بن لادن هنوز به طور مستقل قابل تایید نیست .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا