طوفان در کرمان ۱۷۰ نفر را بی خانمان کرد

به گزارش ایرنا، «حسین درخشان» با اشاره به طوفان روز گذشته(پنجشنبه) استان کرمان گفت: از روز گذشته وزش شدید باد و طوفان در استان کرمان چهار شهرستان ریگان، بم، شهداد و منوجان را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت بوجود آمده در کرمان نیاز مردم را به امداد رسانی را در پی داشت.

وی ادامه داد: در این راستا دو روستای کرمان آسیب دیدند که امدادگران به ساکنان آن امداد رسانی کردند.

درخشان گفت: همچنین ۱۷۰ نفر از آسیب دیدگان در ۱۴ دستگاه چادر در منطقه ای امن اسکان داده شدند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد ونجات، چهار تیم عملیاتی در قالب ۲۰ امدادگر، عملیات امدادرسانی در منطقه کرمان را انجام دادند.

** سیل در ۱۲ استان کشور و نجات یکهزار نفر

مدیرمرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: طی یک هفته اخیر (روزهای ۱۱ تا ۱۶ آبان ماه) به یکهزار نفر در ۱۲ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی امداد رسانی شده است.

«مرتضی مرادیپور» افزود: در این مدت عملیات امدادرسانی برای تخلیه آب ۱۱۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی با کمک نیروهای شهرداری و دهیاری ها انجام شده است.

وی همچنین گفت: این حوادث هیچ کشته و مصدومی نداشته و هیچ خانه ای نیز تخریب نشده است.

وی با برشمردن اسامی استان های گرفتار سیل و آبگرفتگی افزود: در میان ۱۲ استان، در استان های مازندران، گیلان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با بیشترین وقوع سیلاب روبرو بوده ایم.

مرادیپور گفت: طی یک هفته اخیر استان های اردبیل، اصفهان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، خراسان شمالی و رضوی استان هایی هستند که در اثر بارش باران و سیل دچار حادثه شده اند.

وی با بیان اینکه در پی جاری شدن سیل و آبگرفتگی هفت شهر و ۲۰ روستا و منطقه عشایرنشین را تحت تاثیر قرار داد، افزود: امدادگران به یکهزار نفر از آسیب دیدگان امدادرسانی کرده و از ۱۱۰ واحد مسکونی آب تخلیه کردند.

مدیرمرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: همچنین در پی جاری شدن سیل در منطقه پیربازار رشت، امدادگران صد نفر از اهالی را که احتمال غرق شدگی شان وجود داشت به محل امن منتقل کرده و به آنها پتو، نان، کنسرو و… دادند.

مرادیپور با بیان اینکه ۲۳۰ نفر امدادگر در قالب ۴۹ تیم عملیاتی پوشش امدادی این حوادث را برعهده داشتند، گفت: اکنون امدادرسانی در رشت و رودان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا