شیعه شدن جوان مسیحی در مراسم عزای حسینی+تصاویر

بصیر، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهر کانوی نیجریه با یک اتفاق میمون همراه بود و در این آیین سوگواری یک جوان مسیحی به مذهب تشیع مشرف شد.

این جوان مسیحی که در مجلس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) در کانو شرکت کرده بود به شدت از قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا متاثر شده و در حضور «شیخ محمد محمود» عالم برجسته نیجریه‌ای شهادتین را بر زبان جاری ساخت و نام زیبای محمد را برای خود برگزید. 

درهمین حال «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر حرکت اسلامی نیجریه در مراسم عزاداری ماه محرم که در حسینیه بقیةالله شهر زاریا نیجریه برگزار شد برای چهارمین شب متوالی از سوء قصد مقامات امنیتی به جان خود خبر داد.

شیخ زکزاکی گفت: «گودلاک جاناتان» رئیس جمهور نیجریه خواهان مرگ وی به هر قیمت است به خصوص پس از حمله انتحاری به کاروان عزای حسینی و به خاک و خون کشیده شدن ۱۰۸ از شیعیان و محبان اهل بیت(ع).

وی در ادامه افزود: طرح آن‌ها این است که هنگام ورود یا خروج از حسینیه ما و همراهانمان را محاصره کنند و در یک حمله ناگهانی جنایت خود را انجام دهند.

شیخ زکزاکی در پایان گفت: گودلاک جاناتان پس از کشتن پسرانم حال به دنبال کشتن خود من است. آن‌ها از قصدشان برای خونریزی بیشتر دست بر نداشته‌اند. آن‌ها منحرف هستند و چاره‌ای جز متوسل شدن به کشتار و خونریزی ندارند. ما از این مسئله متعجب نیستیم چرا که این روش دشمنان ما چه در گذشته و چه در زمان حال بوده است.

گفتنی است در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر زاریا نیروهای نظامی نیجریه با حمله به صفوف راهپیمایی‌ کنندگان اقدام به تیراندازی کردند که منجر به شهادت ۳۳ نفر از جمله «احمد زکزاکی»، «حمید زکزاکی» و «محمود زکزاکی» سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر حرکت اسلامی نیجریه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا