آیت الله صافی گلپایگانی: معرفی چهره رحمانی اسلام نقشه تکفیری ها را خنثی می کند

به گزارش شنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مراکش، اظهار داشت: مراکش از کشورهای بزرگ اسلامی است که ارتباط با آن می تواند بسیاری از مقاصد و اهداف اسلامی ما را در زمینه وحدت مسلمانان و یکپارچگی آنان در مقابل دشمنان اسلام تامین نماید.

وی افزود: امروز مسلمانان بیش از همه زمان ها به ارتباط بین دولت های اسلامی احتیاج دارند و ما باید با تبیین و تشریح اصول و ارزش های مقدس اسلام و مکتب نجات بخش اهل بیت(ع) نقشه های پلید دشمنان اسلام، را خنثی نماییم .

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حکومت و مردم مراکش از قدیم به خاندان عصمت و طهارت(ع) ارادت خاصی داشته و دارند که پادشاه نیز از شرفا می باشد و خود را به امام حسن مجتبی(ع) منتسب می داند.

وی ضمن بیان خاطره ای از تشرف خود به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: اینجانب خود در زمان گذشته در کربلای معلی مشرف بودم و از نزدیک مشاهده کردم که پادشاه وقت مراکش (جد پادشاه فعلی) سلطان محمد خامس به حرم حضرت سید الشهدا (ع) مشرف شد و غبار ضریح حرم مطهر را به عنوان تبرک برای خود برمی داشت.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار افزود:علمای ما و علمای کشور مراکش باید بیش از پیش در ارتباط باشند و تبادل نظر کرده و افکار خود را به یکدیگر نزدیک نمایند، امیدوارم شما در ماموریت حساس خود موفق بوده و بتوانید با حفظ منافع واقعی در تقریب دو ملت مسلمان نقش واقعی خود را ایفا نمایید و اینجانب هم برای موفقیت شما دعا می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا