فوتبالیست ها با کارت جعلی مجرمند

حجت‌الاسلام حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مهمان غرفه جهان بود و پیرامون اوضاع و احوال این روزهای فوتبال کشور و پرونده فساد فوتبال به گفتگو نشست .

وی در پاسخ به سوال خبرنگار جهان مبنی بر توقف رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت:

 رسیدگی به پرونده فساد فوتبال با قدرت ادامه دارد ما کار را خیلی وقت است که شروع کردیم ولی چون جلسات عمومی بود، با دو چالش عمده مواجه بودیم.

اول اینکه افرادی با چهره‌های مختلف در این جلسات حضور داشتند که مدتی در گفتن واقعیت‌ها تردید داشتند ،هر چند پس از مدتی اشخاص زیادی که به مجلس آمدند بصورت مکتوب مسائل را نوشتند .

دوم بحث رسانه‌ای شدن و انتشار اخبار مربوط به دعوت از افراد مختلف بود که این موضوع باعث می‌شد تا فشارهای جانبی و حاشیه‌ای از سوی مراکز مختلف به این افراد وارد شود. این مسائل باعث شد تا پرونده به کُندی پیش برود و روند رسیدگی آنطور که شایسته است و ضرورت ایجاب می‌کند پیش نرود.

پرونده کمیسیون برنامه ۹۰ ماهیت قضایی دارد ، بنا براین اظهار نظرهای مختلف مسیر پرونده را به حاشیه می برد همانگونه که پرونده بابک زنجانی به همین خاطر به خوبی خبررسانی نشد .

فدراسیون فوتبال قصد دارد پرونده فساد فوتبال به شکل مسالمت آمیز حل و فصل شود ولی نظر ما چیز دیگریست . متاسفانه سوء مدیریت فدراسیون فوتبال و یا به تعبیری مدیریت خنده و عدم قاطعیت در فوتبال موجب رونق فساد در فوتبال شده است .

هفته دیگر جلسه مهمی با مسولان فوتبال، نماینده ستاد مشترک و نظام وظیفه داریم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم .

به نظر ما بازیکنانی که با کارت جعلی بازی می کنند مجرم شناخته می شوند و باید به خدمت سربازی بروند،

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با اشاره به ورود این کمیسیون به پرونده کارت‌های جعلی معافیت سربازی بازیکنان فوتبال، گفت: به‌طور حتم با متخلفان براساس قانون به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: البته برخورد قانونی با متخلفان برخلاف ادعای برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال به معنی فرستادن این فوتبالیست‌ها متخلف به تیم‌های فوتبال نظامی برای گذراندن دوره‌ سربازیشان نیست، بلکه به علت بروز تخلفی که جرم بوده این افراد باید محاکمه شوند،

از طرف دیگر افزون‌ بر تخلفات بازیکنان، اقدامات غیرقانونی افراد مسئولی که در سازمان‌های مرتبط در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس به صورت موشکافانه بررسی و شناسایی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس،در پایان گفت:‌ در آینده نزدیک حداکثر تا یک ماه دیگر نتیجه پرونده فساد فوتبال منشر می شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا